۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

جزئیات خدمات سراسری بی سیم

به گزارش ICTPRESS، با صدور پروانه بی‌سیم عمومی در کشور، تمامی کاربردها و کسب‌ و کارها ملزم به رعایت قوانین استفاده از خدمات بی سیم مجاز هستند؛ براین اساس دو گروه نهادهای امنیتی و نهادهای نظامی و انتظامی از این دستورالعمل معاف شده‌اند.
ایمان میری مدیرعامل اپراتور سراسری بی‌سیم با بیان اینکه در 90 درصد کشورهای اروپایی اپراتور ملی رادیویی "رادیو ترانک" وجود دارد گفت: سازمان تنظیم مقررات ارتباطات به مدت 15 سال و قابل تمدید در دو بازه زمانی 5 ساله، مجوز ارائه خدمات رادیویی بی سیم را به کنسرسیوم آواسل خدمات جامع آوای ارتباطات نوین خاورمیانه اعطا کرد که در این پروانه محدودیت فناوری وجود ندارد و اپراتور طبق نیاز می‌تواند از هر فناوری استفاده کند؛ همچنین کاربران این اپراتور نیز حقوقی خواهند بود.
وی با بیان حق لایسنس این پروانه 15 میلیارد تومان است که به صورت 40 درصد نقد و 60 درصد در قالب اقساط در 6 سال تعیین شده است ادامه داد: یکی از تعهدات این شبکه ورود در حالت بحران است.
میری با اشاره به تعهدات پروانه‌ای اپراتور بی‌سیم، گفت: باید 80 درصد مراکز استان‌ها و عسلویه را در 2 سال تحت پوشش قرار دهیم.
وی در مورد تعرفه‌های این سرویس، گفت: تعرفه‌ها هنوز نهایی نشده و باید نظام تعرفه‌ای طبق قیمت تمام شده محاسبه و به رگولاتوری اعلام شود؛ اگرچه تعرفه بی‌سیم مانند شبکه موبایل یکپارچه نیست.
مدیرعامل آواسل با اشاره به تجهیزات مورد نیاز برای استفاده در شبکه بی‌سیم، توضیح داد: تجهیزات بی‌سیم گران هستند؛ خرید یک دستگاه بی‌سیم چند میلیون تومان هزینه دارد؛ این در حالی است که گوشی‌های معمولی با یک قاب اضافی به تجهیزات بی‌سیم تبدیل می‌شوند.
وی با بیان اینکه دو گروه نهادهای امنیتی و نهادهای نظامی و انتظامی از ایجاد شبکه جدید معاف شده‌اند گفت: قابلیت برقراری رومینگ با شبکه موبایل و ثابت و دسترسی به شبکه دیتا از جمله اینترنت از جمله ویژگی‌های این اپراتور است.

نظرات : 0

ثبت نظر

29047