۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت

دستگاه عمق یاب تمام خودکار چاههای کشاورزی ساخته شد

به گزارش ICTPRESS به نقل از مهر، محمد شکوهی فر طراح و سازنده عمق یاب خودکار گفت: دستگاه عمق یاب خودکار قابلیت عمق یابی، اندازه فاصله تاسطح آب و عمق چاه را به صورت خودکار و تمام اتوماتیک با کمترین خطا برای کشاورزان ایجاد می کند.
وی عنوان کرد: تا کنون عمق یابی چاهها برای کشاورزی به صورت دستی با خطای بالا در حد یک متر صورت می گرفته که باساخت دستگاه عمق یاب خودکار، خطای اندازه گیری چاهها به کمتر از یک سانتیمتر می رسد.
وی با بیان اینکه دستگاه عمق یاب خودکار  برای نخستین بار در جهان ساخته شده، اظهار داشت: از مزیت های مهم دستگاه عمق یاب خودکار، قابلیت مخابره کردن اطلاعات چاهها به مرکز یا ارگان مربوطه است و اطلاعات چاه را به راحتی در اختیار مرکز قرار می دهد که تاکنون دستگاهی با این قابلیت ها ساخته نشده است.
وی با بیان اینکه دستگاه عمق یاب خودکار امکان رعایت قوانین مربوط به کشاورزی را حفظ می کند گفت: چاههای مجاور هم در زمین های کشاورزی باید به یک اندازه حفر شوند که دستگاه تمام خودکار عمق یاب کشاورزی می تواند راه خلاف را برای افراد سودجو ببندد و از حفر زیادی چاه توسط این افراد جلوگیری کند.
شکوهی فر، افزود: در حال حاضر ساخت دستگاه عمق یاب تمام خودکار چاههای کشاورزی تکمیل شده و در حال ساخت نمونه صنعتی است و این دستگاه اولین نمونه عمق یاب خودکار است که به صورت مکانیزه و اتوماتیک، عمق و کف چاه را اندازه گیری کند و همچنین می تواند اطلاعات چاه را به مرکز اصلی بدهد.

نظرات : 0

ثبت نظر

93009