۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت

مقدمات توافق نامه گسترش همکاری های ایران و آذربایجان صورت پذیرفت

به گزارش ICTPRESS به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر واعظی با بیان این مطلب افزود: طی صحبت های دو جانبه، قصد داریم همزمان با هدف گسترش روابط در ict، مخابرات،پست و پست بانک مقدمات کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را فراهم کنیم.
وی با تاکید بر ارتباطات منطقه ای و بین المللی در سطح دو کشور افزود: بین ایران و آذربایجان همکاری در زمینه صوت، ترافیک و افزایش کیفیت ترانزیت ارتباطات بین الملل (ایپگ) از مواردی است که با عباس علی اف مطرح کردیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به اجلاس سران مختار (ITU) اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به همسایه بودن و داشتن منافع مشترک بین دو کشور، همزمان در این اجلاس حضور خواهیم داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود،ازامضاء توافق نامه برای گسترش همکاری هابا کشورآذربایجان در 6 ماه آینده خبر دادو افزود: قرار است با حضور نمایندگان بخش خصوصی، نمایشگاهی از همکاری های مشترک بین ایران و آذربایجان برگزار شود.
واعظی اظهار کرد: در بخش پست بانک نیازمند فعال سازی حوالجات هستیم و در این زمینه نیازمندتبادلات مالی بین چهار کشور ایران، ترکیه، آذربایجان و قرقیزستان خواهیم بود.
رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان تصریح کرد: لازم است با توجه به همسایه بودن دو کشور، در زمینه تداخل فرکانسی وترافیک در شهرها و روستاها ی مرزی، با هم تعامل داشته باشیم.
در این دیدار عباس علی اف بر ملاقات های پی در پی بین دو کشور اشاره کرد و گفت: این ملاقات ها بیانگر آن است که فصل جدیدی در مناسبات سیاسی و اقتصادی بین دو کشور ایجاد شده و قرار است سطح روابط بالاتر رود.
وی با تاکید در تعاملات در توسعه تکنولوژی های ICT بین دو کشور گفت: لازم است ایران و آذربایجان در سطح منطقه و فرامنطقه ای در کشورهای ثالث با هم همکاری داشته باشند.

نظرات : 0

ثبت نظر

59637