۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت

وزیر ارتباطات بر گسترش و توسعه همکاری بخش های خصوصی تهران و باکو تاکید کرد

به گزارش ICTPRESS ، دکتر واعظی رییس کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان پس از این نشست، در جمع خبرنگاران با اشاره به بحث های مختلف با همتای آذربایجانی خود درباره مسائل مشترک گفت: سرمایه گذاری دو کشور و به ویژه گسترش خط EPEG که از اروپا شروع می شود، از جمله مباحثی بود که دو کشور بر آن توافق داشتند.
وی رویکرد وزارت ارتباطات را تقویت بخش خصوصی برشمرد و ابراز امیدواری کرد شرکت های بخش خصوصی دو کشور بتوانند از ظرفیت ایجاد شده براي افزایش همکاری های مشترک در حوزه ICT بهره گیرند.
دکتر واعظی با بیان این که دو کشور در ارتباط با موضوعات ICT در مجامع بین المللی همکاری نزدیکی داشته، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ایران برای شورای ITU و شورای مقررات رادیویی کاندیداست، آذربایجان از کاندیداتوری ایران حمایت خواهد کرد.
وی حجم ترافیک بین دو کشور را در زمینه صوت و دیتا بالا برشمرد و افزود: با حمایت دو کشور، در آینده در زمینه همکاری بیشتر بخشهای خصوصی اقدام خواهد شد.
دکتر واعظی در ارتباط با همکاری دو کشور در زمینه پستی نیز گفت: با توجه به این که حجم زیادی از ارتباط دو کشور در زمینه پست می باشد، یک یادداشت تفاهم در این زمینه امضاء خواهد شد.
وی با اشاره به راه اندازی سیستم حواله جات همزمان پست بانک بین ترکیه، آذربایجان، قرقیزستان و ایران اظهار داشت: در ارتباط با مباحث ICT با توجه به امکانات موجود در ایران و تجربیات بسیار خوبی که در این زمینه وجود دارد، قرار است همکاریهای نزدیکی انجام گیرد.
وی در ادامه به سیاست دولت تدبیر و امید در خصوص ارتباط نزدیک با همسایگان دوست اشاره کرد و گفت: دولت سعی دارد با تمام کشورهایی که تمایل به ارتباط دوستانه با ایران دارند، رابطه خوبی برقرار کند.
وی اظهار داشت: این دیدار مقدمه ای بر رویکرد دولت در زمینه تعامل موثر و سازنده با تمام کشورهای دوست دنیاست که شاهدیم در این ده ماه، گامهای خوبی نیز در این زمینه برداشته شده است.
وی با اشاره به حماسه آفرینی سال گذشته ملت در زمان انتخابات، این حضور را عامل حضور قدرتمند دولت در مجامع بین المللی و کسب موفقیت های فعلی عنوان کرد.

نظرات : 0

ثبت نظر

32659