۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت

گسترش همکاری های پستی میان ایران و آذربایجان

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی شرکت پست، در سفری که قنبر بی بالایو، مدیرعامل پست جمهوری آذربایجان به همراه هیاتی بلندپایه به ایران داشت طی نشستی با حسین مهری، رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد.
مهری در این دیدار که شیوازاد و شمولی، اعضای هیات مدیره و احمدزاده، مدیرکل دفتر مدیرعامل نیز حضور داشتند ضمن تشریح فعالیت ها و خدمات پست ایران اظهار داشت: پست ایران آمادگی دارد تجارب موفق خود را در زمینه‌های مختلف پستی به کشور دوست و همسایه منتقل كند.
وی به ارائه خدمات نوین پستی در کشورمان اشاره کرد و افزود: با ورود فناوری اطلاعات به بخش پست و گسترش روزافزون آن بخش قابل توجهی از خدمات پستی در ایران به صورت الکترونیکی عرضه می‌شود.
مدیرعامل پست ایران ادامه داد: کارت پستال الکترونیکی، صندوق پست الکترونیک، رهگیری مرسولات پستی، اخذ امضای دیجیتال و راه‌اندازی بازار الکترونیک از جمله خدمات نوین شرکت پست جمهوری اسلامی ایران است.
مدیرعامل پست آذربایجان نیز در این جلسه ضمن استقبال از گسترش روابط بین پست دوکشور، اظهار امیدواری کرد: پست کشورش در آینده از تجارب و توانایی پست کشورمان استفاده كند.
در ادامه جلسه طرفین درخصوص گسترش همکاری های پستی دو کشور در زمینه چاپ و انتشار تمبر مشترک بین دو کشور، برگزاری نمایشگاه های مشترک محصولات تمبرشناسی و فعالیت در بازارچه های مرزی بین دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.
براساس این گزارش از دیگر محورهای این نشست، می‌توان به امکان سنجی پیرامون راه اندازی سرویس پست خرید الکترونیک بین دو کشور و همکاری پست آذربایجان مبنی بر ارسال مرسولات ترانزیتی زمینی ایران به مقصد کشورهای آسیای میانه، روسیه و گرجستان اشاره کرد.
برقراری سرویس ترانزیت مرسولات پستی آذربایجان به نخجوان از طریق ایران، تبادل کارشناسات پستی بین دو کشور در راستای تبادل تجارب و اطلاعات در حوزه های موردنظر طرفین نظیر راه اندازی سرویس های جدید و آمادگی پست ایران برای ترانزیت مرسولات زمینی پست آذربایجان به مقصد کشورهای همسایه افغانستان، پاکستان، ترکیه و ترکمنستان از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد.
در پایان این دیدار طرفین توافق کردند تفاهم‌نامه‌ای را درخصوص موارد مطروحه در نشست تنظیم تا در حضور وزرای ارتباطات دو کشور به امضا رسانند.
قنبر بی بالایو در ادامه سفر خود از منطقه 15 پستی بازدید کرد. در این بازدید تمبر اختصاصی مدیرعامل پست آذربایجان از سوی شمولی به وی اهدا شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

24341