۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت

همکاری گسترده اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان با کمیته امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات استان (افتا)

به گزارش ICTPRESS به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، علیرضا ملکی جهان با اشاره به اعضای اصلی کمیته افتا شامل مدیر کل فناوری اطلاعات استانداری، پلیس فتا و اداره کل ICT وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات گفت: سرپرستی این کمیته به عهده اداره کل ICT استان خوزستان است.
وی با توجه به موقعیت حساس و استراتژیک استان خوزستان وقرارگرفتن شرکتهای بزرگ نفتی ،گاز ، پتروشیمی، و فولاد ادامه داد: امن سازی تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری، پیاده سازی طرح ISMS براي مقابله با بد افزارها و جلوگیری از هرگونه تهدید و آسیب پذیری ویروسهای نرم افزاری به زیر ساختهای حیاتی ،حساس ومهم دستگاهها ضروری است.
ملکی جهان برهمکاری و تعامل رئیس پارک علم و فناوری و مدیریت آموزش و پژوهش استانداری با اداره کل ICT، در شناسایی شرکتهای دانش بنیان در استان تاکید کرد و گفت: با تشکیل اتاق فکر از شرکتهای بومی فعال در حوزه ICT استان حمایت می کنیم.
وی با اشاره به اینکه ایمن سازی شبکه در برابر تهدیدات و حمله به شبکه، نیازمند استفاده از دانش وتجهیزات و همچنین بومی سازی فناوری است؛ افزود: رعایت الزامات استانداردهای امنیت شبکه ( بر اساس خانواده ISO/IEC2700 ) وتاییدیه استفاده از تجهیزات شبکه ونرم افزارها ضروری است.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان تصریح کرد: همچنین احراز صلاحیت شرکتهای دارای پروانه فعالیت در حوزه مشاوره،آموزشی، و ممیزی( در دستگاههای دولتی)، از طریق سازمان فناوری اطلاعات ایران و حوزه نما لازم به نظر می رسد.
وی افزود: در استان خوزستان تاکنون متولی برای ارزیابی شرکتها در حوزه آموزشی،ممیزی و مشاوره به منظور سامانه مدیریت امنیت اطلاعات وجود نداشته است؛ اما با همکاری حوزه نظام مدیریت امنیت اطلاعات ( نما) ، سعی در شناسایی، جمع آوری وتعیین صلاحیت این شرکتها و ساماندهی آنها کرده ایم.
ملکی جهان در پایان با تاکید بر توجه به تهدیدات امنیتی و هکرها در فضای سایبری (در نرم افزارها و تجهیزات شبکه ای دستگاهها) تصریح کرد: آموزش صحیح دراستفاده ازنرم افزارهای امنیتی، بومی و داخلی و همچنین پیاده سازی پروژه ISMS و جدا سازی فیزیکی شبکه ها ضروری است.

نظرات : 0

ثبت نظر

24310