۱۴۰۳ چهارشنبه ۰۲ خرداد

مبادله 105.6 میلیون اوراق در فرابورس ایران

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، در حالی که شاخص فرابورس (آیفکس) همچنان با روند رو به رشد همراه بود و به عدد 751.78 واحد رسید، 105.6میلیون اوراق به ارزش 1.019 هزار میلیارد ریال در میان سهامداران دست به دست شد.  
در بین شرکت های فرابورسی گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان با خرید و فروش 18.8 میلیون سهم در صدر بیشترین حجم معاملات جای گرفت و پس از آن معامله 18.3 میلیون بانک دی در پله دوم نشست.
از سوی دیگر در بازار اوراق با درآمد ثابت ،اوراق اجاره رایتل و قائد بصیر به ترتیب بیشترین حجم معاملات را کسب کردند.
همچنین نرخ بازار امتیاز تسهیلات مسکن با رشد اندکی همراه شد و هر ورقه امتیاز تسهیلات مسکن اسفند 90 به مبلغ 865 هزار و 412ریال رسید.
طبق پیام ناظر بازار، ثبت معاملات توافقی نمادهای معاملاتی شرکت فروشگاه های زنجیره ای دیاکو ایرانیان و بانک سامان ، پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم، به ترتیب امروز و فردا بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت و بدون محدودیت حجمی در هر سفارش امکان پذیر می شود. از سوی دیگر ثبت معاملات توافقی نماد های معاملاتی شرکت مالی و اعتباری کوثر و سیمان لارستان ، به دلیل برگزاری مجامع عمومی متوقف شد .در این میان نماد های معاملاتی اوراق مشارکت شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه و شرکت پتروشیمی مارون، معامله شدند. 
از طرف دیگر مدت اعتبار اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن 15 تیر و مرداد 90  به اتمام رسید.
همچنین در بازار ETF، مبادله 200 هزار و 490 واحد صندوق سرمایه گذاری آسام سبب شد بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دهد.

نظرات : 0

ثبت نظر

39039