۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت

هدایت خودرو هوشمند و بدون راننده ، سخت تر از نوع معمولی است

به گزارش ICTPRESS، در گزارش اخیر شرکت مرسدس بنز تاکید شده است که خودروهای بدون راننده نظیر سواری های متمایز شرکت گوگل ممکن است نیازی به هدایت انساندر پشت فرمان نداشته باشند ، اما این به معنای نیاز به شیوه جدیدی از تعامل خواهد بود تا از طریق آن بتوان از زیر گرفته شدن افراد توسط سایر خودروها در خیابان جلوگیری شود.
بنابراین اصل تعامل با خودرو تنها از حالتی به حالت دیگر تغییر ماهیت خواهد داد.
این شرکت در تحقیقات خود چنین بیان می کند که اگرچه تمرکز اصلی تحقیقاتی که در زمینه خودروهای بدون راننده انجام می پذیرد تاکنون بر روی جایگزین کردن شخص پشت فرمان قرار داشته ، اما شیوه جایگزینی ، شیوه های شفاهی و غیرشفاهی ارتباط میان راننده و سایر افراد با خودرو نیز به همان میزان حایزاهمیت است.
برای نمونه ، رانندگان گاهی از تکان دادن دستان خود برای علامت دادن به عابران استفاده می کنند در حالی که عابران نیز انتظار دارند که با بالا آوردن دست خود در محدوده کنار خیابان ، تمایل خود برای سوار شدن به خودرو را نشان دهند تا وسیله مورد نظر برای آن ها توقف کند.
در این بین تفاوت در ژست های حرکتی محلی هر منطقه نیز می تواند به نوبه خود دردسرساز باشد. مسلما به شیوه اروپایی ها با نگاه داشتن انگشت خود به سمت مسیر جاده تقاضای توقف خودرو نمی کنیم و چنین حرکاتی در مناطق مختلف فرهنگی - جغرافیایی با تفاوت هایی همراه است.
طبق این گزارش، نیاز به انطباق با ناتوانی های افراد نیز از جمله موانعی است که باید از سر راه برداشته شود. افزون بر آن ، رسیدن به نتیجه در مورد گستره احتمالی تعاملات میان خودرو و افراد و نیز تعیین اینکه خودرو باید با چه فردی ارتباط برقرار کند در کنار به نتیجه رسیدن معنای حرکاتی که از نظر ظاهری شباهت بسیاری به یکدیگر دارند همگی از مسائلی به شمار می روند که باید مورد بحث و توسعه قرار گیرند.
البته در این میان تعامل خودرو به خودرو رو به توسعه است و موجب می شود مجموعه ای از ترافیک خودروهای خودمختار قادر باشند موقعیت مکانی خود و اطلاعاتی در خصوص محورهای پر تردد و تصادفات را به یکدیگر گزارش کنند و حتی ایستگاه های پمپ بنزین را بهتر شناسایی کنند.

نظرات : 0

ثبت نظر

71470