۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

تبریک عید فطر با کارت پستال های شرکت پست

به گزارش ICTPRESS ، در قرن بیست و یکم، با رشد سریع فناوری های نوین ارتباطی و گسترش روزافزون آن در جوامع بشری این قاصدان کاغذی که جاذبه های طبیعی، افتخارات ملی، فرهنگ و سنن بومی و وقایع تاریخی را به رخ می کشید حضور واقعی اش کم رنگ شده و به صورت مجازی پیدا کرده است. شیوه ای که از بار عاطفی آن کاسته و نقش موثر ارتباطی اش را کم اثر ساخته است.
از این رو شرکت پست جمهوری اسلامی ایران که جایگاه خود را به عنوان یک رسانه موثر و مهم ارتباطی در نزد همگان یافته است با اعتقاد به رسالت پیام رسانی خود و برقراری و تعمیق ارتباطات انسانی، در خلاقیتی جالب و منحصر به فرد کوشیده است تا با توجه به قدمت دیرینه‌ این آثار تجسمی ارزشمند و همچنین کاربرد راحت و ساده آن نسبت به سایر رسانه‌ها، خدمتی نوین را به هموطنان عرضه كند.
سرویس کارت پستال شرکت پست با آمیختن شیوه های سنتی و الکترونیکی هم پاسخگوی نیازهای جامعه امروز که فناوری بخش مهمی از زندگی او گشته است بوده و هم از بعد عاطفی و احساسی، اثر گذاری بیشتری بر مخاطب دارد.
ترابی، مدیرکل روابط عمومی شرکت پست درخصوص هدف و انگیزه طراحی و راه اندازی این سرویس نوین پستی از سوی این شرکت گفت: با توجه به هجمه فناوری های نوین ارتباطی استفاده از کارت‌پستال به طور چشمگیری در جامعه ایرانی کاهش یافته است. با وجود این که جذابیت کارت پستال و خاطره آن در ذهنیت تاریخی تک تک  مردمان این سرزمین وجود دارد، ولی به علت مشغله های زندگی کنونی بازار این آثار جذاب هنری از رونق افتاده است.
دیگر کمتر کسی را می بینید که برای ابراز محبت و توسعه دوستی و مهربانی و ارسال پیام از کارت پستال استفاده كند. از این رو شرکت پست با توجه به نقش موثر شبکه در گسترش ارتباطات انسانی،حفظ و احیای این رسانه موثر ارتباطی را با بهره گیری از ظرفیت های گسترده شبکه ماموریت خود دانسته است. اعتقاد به این باور ایجاد سرویس کارت پستال الکترونیکی را موجب شد.
وی این سرویس را یگانه و منحصر به شرکت پست خواند و اظهار داشت: با ایجاد سامانه www.ecard.post.ir آحاد افراد از اقصی نقاط دنیا می توانند با مراجعه به آن، به مناسبت ها و ایام خاص از میان صدها عنوان کارت پستال های متنوع، زیبا و جذاب جای گرفته در این سامانه، کارت دلخواه خود را انتخاب، پیام موردنظر را درج و نشانی گیرنده را ثبت كنند.
سفارش های ثبت شده توسط واحدهای پستی بررسی و کارت پستال  الکترونیکی انتخاب شده به صورت کاغذی بر اساس سفارش کاربر آماده سازی و با برخورداری از گسترده ترین شبکه توزیع  کشور به دست گیرنده می رساند.
ترابی با بیان این که سرویس کارت پستال الکترونیکی از قابلیت های متعددی برای هموطنان برخوردار بوده اظهار داشت: این سامانه امکانات جالب دیگری نظیر بارگذاری تصاویر شخصی برای چاپ به عنوان تصویر کارت، درخواست توزیع در زمان دلخواه، ارسال انبوه، پرداخت هزینه به صورت برخط، ارسال به صورت ثبتی و امکان رهگیری تا رسیدن به مقصد از طریق پرتال شرکت پست، ارسال به سراسر کشور و غیره را برای هموطنان فراهم كرده است.
وی با اشاره به این که تمامی افراد، سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌توانند به آسانی از این سرویس که از طریق اینترنت قابل دسترسی می باشد استفاده كنند افزود: به جز کارکرد عمومی کارت‌پستال که برای عرض تبریک و تسلیت در مناسبت‌های مختلف توسط آحاد مردم استفاده می‌شود، سامانه ایجاد شده فرصتی مغتنم را در اختیار اقشار مختلف جامعه، سازمان ها، موسسات، نهادها قرار می‌دهد تا بتوانند علاوه بر کارکردهای معمول تبلیغات مستقیم خود را نیز از این طریق و با هزینه ای بسیار پایین توسعه داده و مدیریت كنند.
ترابی در همین ارتباط گفت: از طریق سرویس کارت‌پستال الکترونیکی ارسال دعوت‌نامه‌های همایش‌ها، سمینارها، نمایشگاه‌ها، مراسم و برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و حتی شخصی نیز میسر است.
مدیرکل روابط عمومی سرویس ثبت سفارش آنلاین کارت پستال شرکت پست را نسبت به دیگر شیوه های مشابه بسیار مقرون به صرفه و کم هزینه برای هموطنان دانست و عنوان کرد: برای شرکت پست کارکرد فرهنگی این سرویس بر کارکرد اقتصادی آن ارجح است و هدف اصلی آن معرفی و ترغیب مشتریان برای استفاده از این سرویس است.
وی افزود: هزینه سرویس ثبت سفارش آنلاین کارت پستال شرکت پست در مقایسه با هزینه رجوع به بازار، خرید کارت پستال و همچنین ارسال به گیرنده بسیار کم تر است.
ترابی با بیان این که از بدو راه اندازی، این سرویس با استقبال خوبی از سوی هموطنان به ویژه اشخاص حقوقی روبرو بوده و در دنیا نیز تجربه شده است گفت: در برخی کشورهای توسعه یافته نظیر اسپانیا، اتریش، آمریکا، پرتغال، دانمارک، سوییس و کانادا این سرویس به روشی مشابه کشور ما ارائه می شود.
وی ادامه داد: همچنین در کشورهای در حال توسعه نیز استفاده از این سرویس رو به گسترش است؛ به طوری که در کشور مالزی طی سال گذشته به مناسبت عید سعید فطر 17 میلیون کارت از طریق این سرویس ارسال شده است.
ترابی توسعه سرویس کارت پستال الکترونیکی را به منظور افزایش کارایی و رضایتمندی کاربران ضروری خواند و گفت: تلاش مجموعه پست کشور همواره براي ارائه خدمات با کیفیت، کارا و روزآمد بوده و توسعه فرهنگ استفاده از کارت پستال و ارسال پیام های مهر و دوستی نیز در همین راستا صورت گرفته است.

نظرات : 0

ثبت نظر

42873