۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت

حضور بیش از 500 محقق در بیستمین کنفرانس بین‌المللی ایدز 2014

به گزارش ICTPRESS، بیستمین کنفرانس بین‌المللی ایدز در حالی آغاز بکار کرد که شماری از برجسته‌ترین محققان جهان در حوزه درمان و مقابله با ایدز در مسیر شرکت در این کنفرانس در سانحه هوایی جان خود را از دست دادند.
بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO) شماری از برجسته‌ترین دانشگاهیان و فعالان حوزه درمان ایدز از جمله "یوپ لانگه" استاد بیماری‌های عفونی دانشگاه آمستردام در سانحه هوایی MH17‌ خطوط هوایی مالزی، جان خود را از دست دادند.
بیستمین کنفرانس بین‌المللی ایدز (AIDS 2014) از روز یکشنبه 20 ژوئیه (29 تیر) با گرامیداشت یاد این محققان و اساتید برجسته در مرکز نمایشگاه‌های ملبورن آغاز بکار کرد؛ در مراسم افتتاحیه، پیام "بان کی‌مون" دبیرکل سازمان ملل متحد و "تونی آبوت" نخست وزیر استرالیا قرائت شد.
بیش از 500 محقق و استاد دانشگاه از سراسر جهان در این کنفرانس شرکت کرده و به ارائه مقاله و سخنرانی می‌پردازند؛ سیاست‌ها و اقدامات پیشگیرانه، به اشتراک‌گذاری یافته‌ها و نتایج تحقیقات کلیدی، محورهای اصلی این نشست را تشکیل می‌دهند.
"میشل سیدیبه" مدیر اجرایی برنامه مشترک ملل متحد در زمینه ایدز (UNAIDS) و "بیل کلینتون" رئیس جمهور سابق آمریکا و بنیانگذار بنیاد کلینتون از جمله مقامات بلندپایه‌ای محسوب می‌شوند که قرار است در این کنفرانس سخنرانی کنند.
کنفرانس AIDS 2014 تا روز جمعه 25 ژوئیه (سوم مرداد) ادامه خواهد داشت.

نظرات : 0

ثبت نظر

89941