۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

چین: پیشرفت در نرم افزار تشخیص چهره

به گزارش ICTPRESS به نقل از خبرگزاری اروپا، این نرم افزار رکورد قبلی خود آنها مربوط به آوریل ۲۰۱۴ را شکسته است. این پژوهشگران الگوریتمی طراحی کرده اند که بهتر از انسان تشخیص می دهد آیا چهره های دو عکس از زوایای مختلف و با آرایشها و نورپردازی های متفاوت، متعلق به یک یا دو نفر است.
تانگ، استاد دانشکده مهندسی دانشگاه هنگ کنگ می گوید: "حدود دو ماه پیش به نتیجه ای رسیدیم که بهتر از عملکرد انسان در تشخیص چهره بود. البته این پیروزی بیشتر نمادین است. پژوهشگران بیش از سی سال است که روی این موضوع کار می کنند و این خیلی برای ما هیجان انگیز است."
کار پژوهشی پروفسور تانگ به صورت سرگرمی و زمانی شروع شد که وی مشغول مرتب کردن و دسته بندی عکسهای بچگی پسرش بود. اکنون با پیوستن شرکتهای بزرگی مثل گوگل، فیس بوک، آی بی ام، و مایکروسافت به جمع بازیگران، کیفیت این کار پژوهشی بالاتر رفته است.
وانگ، استادیار دانشکده مهندسی برق دانشگاه هنگ کنگ می گوید: "در تلاش هستیم مدلی محاسباتی بسازیم که با آن بتوان رفتار جمعیت را بررسی و تحلیل کرد و امکان وقوع فاجعه در ازدحام جمعیت را پیش بینی کرد. اما در روشهای رایجِ نظارتِ ویدئویی، می توان شمار کمی از اشیاء را در محیط های ساده کنترل کرد. آنچه ما اکنون مشغولش هستیم، با اشیاء زیادی در محیط های پیچیده سر و کار دارد."
سازندگان نرم افزار می گویند که این نرم افزار می تواند در شناسایی افراد در بین حدوداً هزار نفر به پلیس و سازمان های امنیتی کمک کند.

نظرات : 0

ثبت نظر

18338