۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ اردیبهشت

آیا ربات جای انسان را تا سال 2025 مي گيرد؟ / 1900 كارشناس پاسخ دادند

تحقیق جدید از سری تحقیقهای مربوط به بررسی کارشناسان بیرون آمده که این بار مربوط به تغییری است که ربات و هوش مصنوعی تا سال 2025 روی نحوه کار انسانها خواهد گذاشت.
از 1896 کارشناس در زمینه های مختلف سئوال شد که به نظر آنها تأثیر هوش مصنوعی و پیشرفتهای رباتیک بر اقتصاد در طی 10 سال آینده چه خواهد بود.
ققط کمتر از 48درصد از کارشناسان اعتقاد دارند که مقدار قابل توجهی از شغلها از بین خواهد رفت در حاليکه مابقی 52درصد می گویند که پیشرفت تکنولوژی بیش از اینکه از بین ببرد فرصتهای جدید درست می کند.
نصفی از کارشناسان (48درصد) آینده ای را تصور می کنند که مأمورین دیجیتال اکثر کارها را بدست گرفته اند که موجب افزایش نابرابری در میزان درآمد، رشد قابل توجه افراد بیکار و از هم گسیختگی در روال جامعه می شود.
مابقی کارشناسان (52درصد) می گویند که نبوغ و خلاقیت انسان قادر است که شغلهای جدید، صنایع و راههایی برای ادامه زندگی ایجاد کند که بتواند شغلهای اشغال شده توسط رباتها را جبران کند، همانطور که از زمان آغاز انقلاب صنعتی این کار را کرده است.
این گزارش همچنین نشان می دهد که هر دو گروه دارای امیدها و واهمه های یکسانی در قبال آینده هستند.
بعنوان مثال آنها می گویند که ساختار فعلی اجتماعی بخصوص مؤسسه های آموزشی و تربیتی قادر نیستند که به افراد مهارتهایی را آموزش دهند که نیاز آنها را در بازار کار آینده برطرف کند. از طرفی امیدوارند که وقتهای بیکاری بیشتری برای افراد فراهم شود تا بتوانند زمان بیشتری را به خود و خانواده شان اختصاص دهند.
درست است که رباتها برخی را بیکار می کنند ولی شاید دو برابر آن نیرو مورد نیاز باشد که ایراد آنها را برطرف کنند، برنامه های جدید برایشان درست کنند، و اینکه دوباره برنامه ریزی کنند. همچنین شغلهایی مانند فروشنده های ربات، طراحان ربات، وکیلان مدافع حقوق رباتها، بنگاه های دولتی برای وضع قوانین مخصوص به رباتها و مواردی از این قبیل باشیم.
آیا شما به امنیت شغلی خود آنقدر اطمینان دارید که نگران رباتها و تهدیدهایشان نباشید؟ یا اینکه به روزی فکر می کنید که از دست رباتهای نابودگر در پناهگاههای زیرزمینی پنهان شده ایم و به فکر سفر به گذشته هستیم تا راهی برای مقابله با آنها پیدا کنیم؟ جان کانر، نجاتمان بده! (اشاره به شخصیت نجات دهنده زمین در سری فیلمهای ترمیناتور)
http://www.tgdaily.com/social/123796-will-a-robot-replace-you-by-2025

نظرات : 0

ثبت نظر

39633