۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ اردیبهشت

دومین نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال / تاکید دولت بر خصوصی سازی در حوزه برگزاری رویدادهای فناوری

به گزارش ICTPRESS، نشست خبری دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و فناوری اطلاعات امروز در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران برگزار شد.

سازمان توسعه تجارت ایران، مجوز برگزاری این نمایشگاه را برای 3 سال (سال‌های 93، 94 و 95) به مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات واگذار کرده است.

این نمایشگاه 15 تا 18 شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

«نمایشگاه‌ رسانه‌های دیجیتال» در 6 دوره برگزار شده بود. سال گذشته با واگذاری این نمایشگاه به بخس خصوصی، نمایشگاه به نخستین «نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و فناوری اطلاعات» تغییر نام داد. این نمایشگاه حاصل ادغام «نمایشگاه‌ رسانه‌های دیجیتال» مرکز توسعه IT و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد و اضافه شدن بخش‌های سخت‌افزاری و مخابراتی بود.

اکنون این نمایشگاه علاوه بر موضوعات نرم‌افزاری و محتوایی، گروه های کالایی تلفن‌همراه، لپ‌تاپ، موبایل، سخت‌افزار حفاظتی، امنیتی، مکان یابی، شبکه، زیرساخت، مراکز داده، شرکت‌های اینترنتی، ماشین‌های اداری، صوتی و تصویری و ... را نیز شامل می‌شود.

در نشست امروز، مدیرکل تشکل‌های اتاق ایران درباره علت واگذاری این نمایشگاه به اتاق ایران، گفت:‌ تفاهمی میان اتاق ایران و وزارت ارشاد امضا شده که یکی از مفاد آن همکاری در برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی از جمله نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال است.

هومن حاجی‌پور اظهار امیدواری کرد: برخلاف اغلب نمایشگاه‌ها که متراژ و کمیت در آنها مورد توجه است، در برگزاری نمایشگاه امسال رویکرد کیفت است.

در ادامه رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در توضیح اینکه چرا برگزاری این نمایشگاه را از دولت به بخش خصوصی واگذار شده است، گفت: هدف این است که ایران کشور اول منطقه در نمایشگاه ICT از راه همگرایی بین نمایشگاه‌ها باشد. اگر یک نمایشگاه طراز اول و برند همه حوزه‌های ICT را شامل شود در ایران وجود داشته باشد بهتر از این است که چندین نمایشگاه قوی الکامپ، تله‌کام و رسانه‌های دیجیتال داشته باشیم.

حسن نجفی سولاری گفت: تاکنون نمایشگاه‌های رسانه‌های دیجیتال دولتی با صرف 6.5 میلیارد تومان هزینه دولتی برگزار می‌شد که اکنون به یک میلیارد و 400 هزار تومان هزینه‌کرد توسط بخش خصوصی و بدون کمک دولت تبدیل شده است. نمی گوییم نخستین دوره این نمایشگاه بی‌ایراد بوده اما اگر بخش خصوصی را تمرین دهیم و در کار آنها دخالت نکنیم، مطمئنم این نمایشگاه نیز پس از 6 دوره برگزاری به کیفیت نمایشگاه در زمان تولی دولت خواهد رسید.

وی البته تاکید کرد: فعلا جشنواره رسانه‌های دیجیتال در اختیار دولت باقی خواهند ماند اما در آینده این جشنواره نیز به بخش خصوصی سپرده خواهد شد.

همچنین رئیس مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات با ارائه اطلاعاتی درباره جزئیات برگزاری این نمایشگاه، توضیح داد: نمایشگاه در فضایی بیش از 10 هزار متر مربع برگزار می شود و تاکنون و در فاصله 20 روز مانده تا برگزاری، 161 شرکت برای حضور ثبت‌نام کرده‌اند که بیش از 60 درصد آنها را شرکت‌های نرم‌افزاری و محتوایی تشکیل می‌دهند.

محمدرضا طلائی هزینه شرکت در نمایشگاه را هر متر مربع 71 هزار تومان و هر متر مربع ارزی را 185 یورو به اضافه مالیات بر ارزش افزوده اعلام کرد.

وی از برگزاری جشنواره ملی بهره‌وری فناوری اطلاعات، ارائه برچسب رتبه‌بندی محصولات فناوری اطلاعات، افتتاح باشگاه فعالان ICT، ارائه بن‌کارت از سوی بانک سینا خبر داد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

39591