۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ اردیبهشت

دستیابی به نقشه گنج درعصردانایی

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات ارتباطی والکترونیکی ایرانیان نت، مهندس باقری مدیر عامل این شرکت ضمن اعلام آمادگی اپراتور چهارم برای جلب مشارکت سرمایه گذاران داخلی به بیان ضرورتهای ایجاد شبکه دسترسی عموم مردم به فیبرنوری در کوتاهتری زمان ممکن پرداخت و گفت : FTTx بهترین گزینه برای دسترسی همگانی به پهنای باند مناسب درارتباطات عصر دانایی است و تاخیر درایجاد این شبکه حیاتی، سطح بیشتری از شکاف دیجیتالی را با جهان پیرامونی ایجاد میکند.
باقری گفت: اجرای شبکه فیبرنوری دربسیاری ازکشورها نیز درحال انجام است و میانگین زمان بهره برداری از آن برای 200 تا 500 هزار پورت در کشورهای توسعه یافته حدود 3 الی 4 سال در نظر گرفته شده واین زمان برای سطح دسترسی کاربران به پهنای باند 20 مگ، در هیچ کشوری کمتر از 5 سال نیست.
وی افزود : برای مثال کشور فرانسه با وجود فراهم بودن زیرساختهای موجود ( داکت و کانال ) درسال 2009 حدود 250 هزار پورت و درسال 2010 حدود 400 هزار پورت و درسال 2011 حدود 500 هزار پورت اجراکرده است. درحالیکه برای مدت مشابه درایران 5 میلیون پورت برای اپراتور چهارم تعهد ایجادشده است که این برنامه ی زمانبندی خالی از اشکال نبوده و برهمین اساس  طی مکاتبات متعددی تقاضای اصلاح پروانه و زمانبندی آنرا به سازمان تنظیم مقررات ارائه کرده ایم.
وی افزود: راهکار سرعت بخشیدن به این پروژه عظیم ملی با توجه به هزینه های کلان آن، حمایت های قانونی دولت از این شبکه در زمان شکل گیری و جلب مشارکت سرمایه گذاران با اولویت سرمایه گذاری داخلی و درصورت عدم تحقق،  سرمایه گذاری خارجی در زمان اجراست.

نظرات : 0

ثبت نظر

97110