۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ اردیبهشت

عینک هایی که سن و حالات روحی شما را کشف می کنند

به گزارش ICTPRESS به نقل از دیسکاوری نیوز، 5 هزار سال قبل بشر قار نشین از این روش برای شکار استفاده می کرد و امروزه ما از این روش استفاده می کنیم تا مثلا بفهمیم فرد مقابل تحت تاثیر لبخند ما قرار گرفته است یا خیر. 
صنعت فناوری نیز در چند سال اخیر وارد این بازی شده که در نتیجه آن رایانه های پوشیدنی ، نرم افزارهای تشخیص حالات چهره  و دوربین های دیجیتالی تشخیص دهنده افراد پدید آمده اند .
اکنون به تازگی نیز محققان مرکز فرانهوفر آلمان در تلاش برای ساخت عینک هایی هستند که طراحی شده تا حالات روحی افرادی که با این عینک به چهره شان نگاه می کنیم را سریعا به ما منتقل کنند .
طبق گزارشی که از سوی محققان این موسسه منتشر شده این سیستم به گونه ای طراحی شده که تعیین می کند فرد روبرو شاد، غمگین ، عصبانی ، متعجب و یا ترکیبی از چند گزینه ذکر شده است .
در این نرم افزار که هم اکنون در مسیر توسعه است از سیستم SHORE استفاده شده که معنای گسترده آن "موتور تشخیص اجسام پیچیده" است .
این سیستم نوعی سیستم تشخیص حالات صورت است که برای تعیین هویت افراد نیست و به هیچ پایگاه اطلاعاتی متصل نیست . بنابر این با استفاده از این سیستم نمی توان پروفایل افراد را از پایگاههای اطلاعاتی آنلاین استخراج کرد .
اما این سیستم می تواند اطلاعاتی در خصوص جنسیت افراد با 94.3 درصد دقت  و سن آنها با میانگین خطای مطلق سالانه 6.58 در اختیار فرد بیننده قرار دهد . 

نظرات : 0

ثبت نظر

87410