۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

نسل جدید نانوداروها برای ارتقاء شیوه های درمان با سلولهای بنیادین

به گزارش ICTPRESS ، این نانو داروهای جدید همچنین می توانند برخی از مشکلات در خصوص شیوه های درمانی با سلولهای بنیادین از جمله تاخیرهای درمانی را مرتفع سازند . 
این ذرات با نام "Mag BICE" دارای پلتفورم آهن هستند که دو نوع آنتی بادی به آنها متصل شده است. این آنتی بادی ها عملکردهای متفاوتی دارند.
بدین ترتیب که یکی از آنها پس از بروز حمله قلبی سلولهای بنیادین فرد بیمار را مکان یابی می کند و دیگری به بافت آسیب دیده متصل می شود و به Mag BICE اجازه می دهد به عنوان واسطه ای میان گروه تعمیر و گروه آسیب دیده عمل کند.
آهنی بودن ماهیت پلتفورم این ذره موجب می شود که پزشکان بتوانند با استفاده از میدان مغناطیسی خارجی ذرات را به سوی قلب هدایت کنند.
همچنین امکان تصویر برداری MRI  با استفاده از این نوع پلتفورم تسهیل می شود.
طبق گفته "کی چنگ" پرفسور ارشد دانشگاه کارولینای شمالی این ذرات عملیات خودترمیمی بدن را تقویت می کند و این بدان معناست که دیگر نیازی به نگرانی در خصوص پس زنی سلولهای بنیادین اهدایی از سوی بدن بیمار و یا تاخیر در روند درمان وجود ندارد.
بنابراین گزارش، درمان با سلولهای بنیادین هم اکنون یکی از بهترین استراتژی های درمانی برای بیماریهای بافت قلبی است اما به دلیل تعامل ناکارآمد میان سلولهای بنیادین و بافت آسیب دیده مشکلات زیادی در این مسیر وجود دارد که دانشمندان در صدد رفع آنها هستند .

نظرات : 0

ثبت نظر

63862