۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

وزیر ارتباطات در افتتاح تلکام 2014؛ما به دنبال تصدی گری نیستیم

به گزارش ICTPRESS ، دکتر واعظی در مراسم افتتاح نمایشگاه ایران تلکام 2014 اظهار داشت: پس از اعطای مجوز نسل 3 و همه‌گیری پهن‌باند موبایل به دنبال توسعه پهن‌باند ثابت هستیم تا فصل جدیدی در حوزه ICT باز شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: هم اکنون بستر به گونه‌ای در حال فراهم شدن است که با یک گام سریع‌تر به سمت استفاده از تولیدات و توانمندی‌های داخلی در بکارگیری تکنولوژی‌های جدید حرکت می‌کنیم.

وی گفت: در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری از 24 بند از این سیاست‌ها چند بخش به طور مشخص در ارتباط با حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

دکتر واعظی گفت: تعامل نزدیک میان دولت و مردم،‌دولت با بخش خصوصی ضروری است و بدون این تعامل نمی‌توانیم در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موفق باشیم.

وی تصریح کرد : تکنولوژی به گونه‌ای در حال تغییر است که اگر غافل شویم فاصله‌مان با دنیا بسیار زیاد می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به همه‌گیری نسل سوم موبایل پس از اعطای مجوز به دو اپراتور همراه اول و ایرانسل گفت: بعد از همه‌گیری پهن‌باند موبایل به دنبال پهن‌باد ثابت هستیم و با این رویکرد فصل جدیدی را در حوزه ICT باز خواهیم کرد.

وی با تاکید به دیگر فعالیت‌های پیش روی این وزارتخانه گفت: مناقصه پروژه تدبیر در حال انجام است، پروژه امید نیز در دستور کار قرار دارد و در مجموع با احتساب پروژه شبکه ملی اطلاعات و پروژه‌های دیگر احتمالا در یک یا دو سال آینده 3 تا 4 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام خواهد شد.

دکتر واعظی با توصیه به مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از وی برای راه‌اندازی خط ارتباطی تهران- اصفهان با تولیدات داخلی قدردانی کرد و گفت: پروژه دیگری با نام توانا با احتساب 10 هزار کیلومتر فیبر نوری در حال تعریف است که این لیست قابلیت انتقال 600 گیگ ترافیک و 110 گیگ ترانزیت اطلاعات را دارد.

وی باتاکید بر استفاده از تولیدات داخلی یادآور شد: باید به دنبال صادرات باشیم و از شرکت های خصوصی کمک بگیریم .

اخبار « پانزدهیمن نمایشگاه تلکام ایران » را در سایت شرکت مخابرات ایران ( Tci.ir ) و در وب سایت گروه خبری تلکام نیوز (www.telecomnews.ir) پیگیری نمایید.

نظرات : 0

ثبت نظر

30340