۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

ایران تلکام 2014 : همزمان با افتتاح نمایشگاه، وزیر ارتباطات با حضور در «اتاق خاطره» همراه اول خاطرات خود را بازگوکرد

به گزارش ICTPRESS به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، محمود واعظی روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی (ایران تلکام 2014) گفت: اپراتورهای تلفن همراه دیگر هیچ محدودیتی در تکنولوژی های روز دنیا ندارند و از اسارت تکنولوژی آزاد شدند. از این پس، اپراتورها خودشان تصمیم می گیرند که از چه نوع تکنولوژی ای استفاده کنند و دولت فقط از اپراتورها می خواهد که به مردم خدمات ارائه کنند و دخالتی در انتخاب نوع تکنولوژی مورد استفاده آنها ندارد.

• نسل سوم تلفن همراه در کشور فراگیر شد

واعظی با اشاره به فراگیر شدن خدمات نسل های برتر گفت: هر چند از 2 سال پیش استفاده از نسل سوم تلفن همراه در کشور شروع شده، اما از شهریورماه امسال شاهد فراگیر شدن نسل سوم تلفن همراه در کشور بودیم.

وی افزود: تا چند ماه دیگر همه مردم می توانند از خدات نسل سوم تلفن همراه استفاده کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد که ما اپراتورها را محدود به بهره گیری از نسل سوم نکرده ایم و تمام اپراتورهای تلفن همراه کشور می توانند از نسل چهارم نیز استفاده کنند.

• اپراتورها از تولیدات داخلی استفاده کنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از چهار اپراتور بزرگ تلفن همراه و ثابت کشور که بیشترین حجم سرمایه گذاری در زمینه زیر ساخت های ارتباطی کشور را انجام می دهند، درخواست کرد که عنایت بیشتری به بخش خصوصی و تولیدات داخلی داشته باشند.

وی افزود: از آقایان ابراهیمی، صدوقی، صدری و دزفولی می خواهم که ارتباط نزدیکتری با تولیدکنندگان داخل برقرار کنند و تا جایی که امکان دارد از محصولات داخلی استفاده کنند. واعظی گفت: با شناختی که از این دوستان دارم متوجه شده ام که آنها در حمایت از بخش خصوصی و تولید داخلی جدی هستند.

وی خطاب به مدیران اپراتورهای تلفن همراه کشور، اظهار داشت: دوستان! ما راه دیگری نداریم، اگر بخواهیم کشور توسعه پیدا کند و ما روی پای خود بایستیم، باید دنبال صادرات برویم.

وزیر ارتباطات افزود: امروز بازار به روی ما باز است و کشور ما نسبت به کشورهای غربی و اروپایی هیچ چیز کم ندارد، فقط باید همت کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از افتتاح نمایشگاه ایران 2014 با بازدید از چند غرفه با شرکت در یک نشست خبری به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد.

واعظی در مورد کیفیت خدمات اپراتورهای تلفن همراه گفت: یکی از سیاست های اصلی وزارتخانه و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی رصد کیفیت خدماتی است که اپراتورها به مردم ارائه می دهند.

وی افزود: غیر از یک ماه گذشته که ایرانسل و همراه اول در حال ارتقاء آنتن های BTS خود هستند و این موضوع موجب بروز اختلالاتی در شبکه انها شده، در مقایسه با یکسال گذشته کیفیت خدمات بهتر شده است.

وی افزود: با فراگیر شدن نسل سوم چهارم تلفن همراه، کیفیت خدمات نیز بهبود خواهد یافت.

وزیر ارتباطات از مردم خواست شکایات خود را با شماره تلفن 195 در میان بگذارند و تأکید کرد که رگولاتوری این شکایات را پیگیری خواهد کرد.

واعظی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که پرسید شنیده شده یکی ازاپراتورها به اپراتور دیگر خدمات رومینگ نمی دهد، اظهار داشت: سه اپراتوری که قرارداد ارائه خدمات رومینگ را امضاءکرده اند، باید این خدمات را ارائه دهند.

وزیر ارتباطات افزود: خدمات رومینگ درحال بهتر شدن است و مردم از این خدمات راضی هستند و ما نیز امیدواریم خدمات رومینگ کامل شود.

در ادامه وزیر ارتباطات با حضور در سالن اختصاصی همراه اول، ضمن بازدید از غرفه ها این سالن، از آخرین دستاوردهای این اپراتور دیدن کرد. وی گفت: غرفه بسیار عالی و مورد استفاده تدارک دیده شده تا مردم بدانند در آینده با چه سرویسی مواجه هستند.

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی (ایران تلکام 2014) بمدت چهار روز از 14 تا 17 مهرماه با حضور 210 شرکت داخلی و 68 شرکت خارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی برپا است. 

نظرات : 0

ثبت نظر

15614