۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

اعتیاد اینترنتی و اختلالات روحی وابسته به آن

به گزارش ICTPRESS به نقل از ساینس دیلی، دکتر مد برت محقق ارشد کلینیک LWL  در آلمان معتقد است که طیف اختلالاتی که یک فرد معتاد به اینترنت با آنها درگیر است شباهت زیادی به مشکلات و اختلالات روحی و روانی افرادی دارد که به الکل و مشروبات الکلی اعتیاد دارند .
در تحقیق صورت گرفته از سوی محققان این مرکز تعداد 25 معتاد به استفاده از اینترنت مورد بررسی قرار گرفته اند و نتیجه این تحقیقات نشان می دهد که تمامی افراد مورد بررسی حداقل از یک اختلال روحی دیگر نیز علاوه بر اعتیاد اینترنتی رنج می برند .هنوز مشخص نیست که آیا این اختلالات در نتیجه اعتیاد به اینترنت حاصل شده اند یا اینکه از ابتدا وجود این اختلالات فرد را به سوی اعتیاد به اینترنت و انجام بازی های رایانه ای و یا شبکه های اجتماعی در حد افراط سوق داده است .
از سوی دیگر در تحقیقات مشابهی که از سوی همین مرکز صورت گرفته بود مشخص شده است که بسیاری از افراد مبتلا به اعتیاد اینترنتی دارای ساختارهای شخصیتی مشابهی هستند که در تمامی موارد مورد مطالعه قابل ردیابی بوده است .
طبق آمار تنها در کشور آلمان 500 هزار نفر در سن مابین 14 تا 64 سال از اعتیاد اینترنتی رنج می برند . بخش عمده این افراد به انجام بازیهای رایانه ای آنلاین معتادند. در حدود 40 تا 44 درصد این جمعیت افراد زیر 18 سال هستند .
پدیده اعتیاد اینترنتی تا حدی رو به فزونی است که در برخی کشورها همچون ژاپن کمپ هایی برای ترک اعتیاد اینترنتی افراد بنا شده اند که هدف اصلی این مراکز دور نگاه داشتن افراد از اینترنت و بازیهای رایانه ای و ایجاد فرصتی برای تجربه ابعاد جدید زندگی بدون استفاده از رایانه و گوشی های هوشمند عنوان شده است .

نظرات : 0

ثبت نظر

84118