۱۴۰۳ یکشنبه ۱۳ خرداد

ایران تلکام 2014 : مسوولان به فکر توسعه مهاجرت به IPv6باشند

به گزارش ICTPRESS ، هزینه حامل های انرژی شرکت مخابرات در حوزه ثابت نیز که یکی از مصرف کنندگان است موجب شده تا هزینه ها چند برابر سال های گذشته شود و هزینه تلفن ثابت بالا رود. هزینه هر خط تلفن ثابت حدود 700 هزار تومان است.
علیرضا صیدی مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران در نشستی خبری گفت: مذاکراتی را با سازمان فناوری اطلاعات در این زمینه داشتیم تا بحث گذر را انجام دهیم. این موضوع حاکمیتی است و دست ما نیست.
وی، ابراز کرد: کارگروهی در این زمینه تشکیل شده و زیرساخت هم یکی از فعالان آن است. امیدواریم امسال راهبرد خوبی را برای گذر در استان تهران ایجاد کنیم.
وی همچنین درباره اینکه آیا درآمدهای تلفن ثابت کفاف مخابرات را می دهد یا نه؟، گفت: متأسفانه درآمدهای ما از این محل جوابگوی مخابرات نیست و آن هم بیشتر بابت این است که در حوزه توسعه شبکه تلفن ثابت با افزایش هزینه های مختلف روبرو شده ایم.
وی افزود: هزینه تجهیزات نیز سه برابر شده و علاوه بر این سال های گذشته شرکت هایی که طرف قرارداد ما بودند، تجهیزات را می آوردند و به مرور پول را می گرفتند اما الان یکجا طلب می کنند.
مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران با اشاره به اینکه تعرفه های ما از سال 82 ثابت مانده است، ابراز کرد: افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی و سرویس های تلفن همراه در کشور هم موجب کاهش مکالمات ثابت شده است تمام این موارد دست به دست هم داده تا درآمدهای ما کاهش یابد.
مهندس صیدی درباره اینکه چرا سرویس های خدمات تلفن ثابت از ابتدا تاکنون تغییری نکرده است، گفت: کاملا درست است. در سرویس های ارزش افزوده تمام اپراتورها به سمت این قضیه رفته اند ولی این موضوع تنها به ما بر نمی گردد. صاحبان محتوایی هم باید در کشور شکل گیرد تا از آن کسب درآمد کنیم. در این حوزه عقب ماندگی داریم.
وی افزود: در زمینه تلویزیون تعاملی، شرکت KT کره جنوبی چندین سال است ارائه خدمات می کند اما چندین سال است در زمینه مجوز درگیر هستیم تا شرکت ها بیایند سرویس ارائه کنند لذا صاحبان محتوا انگیزه کافی را ندارند.
وی خاطر نشان کرد: شبکه ثابت اگر بخواهد در زمینه سلامت الکترونیکی ورود کند باید صاحبان محتوای قوی هم در کنار آن موجود باشد.
وی خاطر نشان کرد: در زمینه تجارت الکترونیکی فعالیت های بسیاریدر شبکه ثابت انجام داده ایم اما هنوز وضعیت مطلوبی نداریم.
مدیر عامل مخابرات استان تهران در ارتباط با فعالیت های ضعیفی که در زمینه سرویس های تلفن ثابت وجود داشته است، گفت: در سرویس های خاصی که در ارتباط با تلفن ثابت بوده اطلاع رسانی ضعیفی داشتیم اما کارهای خوبی هم انجام شده است برای مثال در مسابقات جام جهانی گذشته سرویس های خوبی شاهد بودیم که مردم از آن استقبال کردند ولی باید در این زمینه بیشتر کار کنیم.
مدیر عامل مخابرات استان تهران، در ارتباط با مشکلات اینترنت مخابرات استان تهران نیز عنوان کرد: مشکلات اینترنت را خیلی دقیق رصد می کنم. براساس رصدی که از سال گذشته داریم مشکلات مان به شدت رو به کاهش است.
وی گفت: بحث پهنای باند یکی از مشکلات اساسی ما بود که امسال توانستیم به نسبت قبل سه برابر افزایش ظرفیت دهیم.

نظرات : 0

ثبت نظر

51330