۱۴۰۳ یکشنبه ۱۳ خرداد

ایران تلکام 2014 : بررسی طراحی کلان شبکه ملی اطلاعات در شورای معین

به گزارش ICTPRESS ، نصرالله جهانگرد در پانزدهمین نمایشگاه تلکام در پاسخ به سؤالی در خصوص مشکل کمبود IPهای نسخه 4 و لزوم مهاجرت سریع به IPهای نسخه 6 اظهار داشت: با ارتقای تکنولوژی گذر از نظام آدرس‌دهی  نسل 4  به نسل 6 نه یک معضل بلکه یک ضرورت است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:‌ از یک سال پیش کمیته تخصصی برای این کار تشکیل شده و نحوه مهاجرت از نظام آدرس‌دهی نسل 4 به نظام آدرس‌دهی نسل 6 برنامه‌ریزی می‌شود و مشخص می‌شود که در طول دوره گذر چه اقداماتی را باید انجام دهیم.
وی افزود: این اتفاق یک کار گسترده جهانی است که آثار بین‌المللی دارد.
جهانگرد همچنین در پاسخ به سؤالی درباره آخرین اقدامات درباره شبکه ملی اطلاعات گفت: ضوابطی که شورای عالی فضای مجازی ابلاغ کرده مبنای طراحی کلان این شبکه قرار گرفته و طرح کلان چندین جلسه در شورای معین شورای عالی مجازی مورد بررسی قرار گرفته است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همچنین طرح کلان این شبکه در کمیسیون صنایع و کمیسیون فرهنگی مجلس نیز ارائه شده است و نظراتی را در این باره از آنها اتخاذ کرده‌ایم.
وی ادامه داد: علاوه بر این جلساتی با نخبگان برای بهبود فنی این طرح برگزار کردیم.
جهانگرد یادآور شد: برای اجرای شبکه ملی اطلاعات بین مخابرات، زیرساخت و شرکت‌های PAP تقسیم کار شده است و براساس تقسیم کار انجام شده برنامه پیشرفت منطقه‌ای را اعلام خواهیم کرد و نقاط آماده ارائه سرویس را اعلام می‌کنیم.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص سرمایه‌گذاری دولت و بخش خصوصی در این باره گفت: دولت تا آنجا که لازم است سرمایه‌گذاری می‌کند و هماهنگی و راهبری سرمایه‌گذاران را برعهده دارد. همچنین سرمایه‌گذاران از جمله مخابرات، زیرساخت‌ها و PAP باید برای ارائه این سرویس خود را آماده و سرمایه‌گذاری کنند.
وی در خصوص جدول زمان‌بندی ارائه سرویس شبکه ملی اطلاعات به کاربران گفت: زمان‌بندی ارائه سرویس تا پایان برنامه است و در هر منطقه که زودتر آماده شود سرویس زودتر ارائه خواهد شد.
جهانگرد در بخشی دیگر از سخنان خود درباره ممانعت‌‌های پیش آمده درباره افزایش سرعت اینترنت گفت: سیاست کلان کشور این است که ضوابط امنیتی بر توسعه حاکم باشد. در تمام دنیا ارتباطات هر کشور جزیی از منابع آن است و باید ضوابط مدونی بر آن حاکم باشد.

نظرات : 0

ثبت نظر

84835