۱۴۰۳ یکشنبه ۱۳ خرداد

15 شرکت طی 6 ماه گذشته پذیرش شدند

به گفته معاون توسعه بازار فرابورس ایران، پس از بررسی درخواست پذیرش 28 شرکت، در نهایت با پذیرش 15 شرکت طی 6 ماهه اول سال جاری موافقت شده است.
به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط‌عمومی فرابورس ایران، سید مهدی علم‌الهدی با بیان اینکه در نیمه نخست سال 93 شاهد برگزاری 6 جلسه هیات پذیرش بودیم، گفت: طی این مدت، درخواست 28 شرکت به هیئت پذیرش فرابورس ارسال شد و سرانجام پذیرش 15 شرکت مورد موافقت قرار گرفت که از این تعداد 4 شرکت به جمع شرکت‌های بازار اول و 11 شرکت به جمع شرکت‌های بازار دوم پیوستند.
به گفته وی شرکت‌های پتروشیمی بوعلی سینا، تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک، شیر پاستوریزه پگاه فارس، بهمن دیزل، بهمن لیزینگ، صنعتی مینو، کشت و دامداری فکا، مدیریت توسعه گوهران امید، پتروشیمی غدیر، پرسی ایران گاز، بهساز مشارکت‌های ملت، صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران، کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان، سرمایه گذاری توسعه اوج سپهر اصفهان و بانک حکمت ایرانیان، 15 شرکتی هستند که با پذیرش آنها موافقت شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه در این بازه زمانی نماد معاملاتی 9 شرکت نیز در فرابورس درج شده است، اظهار داشت: از این تعداد نماد 5 شرکت در بازار اول و نماد 4 شرکت در بازار دوم درج شد که با احتساب آنها، مجموع شرکت‌های درج شده در فهرست نرخ‌های بازار اول به 46 و در بازار دوم به 43 شرکت رسید.
علم‌الهدی در خاتمه یادآور شد: در نیمه نخست امسال، با موافقت کمیته عرضه فرابورس و درج تعداد 11 شرکت در فهرست نرخ‌های بازار پایه، تعداد شرکت‌های این بازار نیز به 169 شرکت رسیده است.

نظرات : 0

ثبت نظر

60672