۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

احتمال خرید Blackberry توسط Lenovo تا آخر هفته

بر اساس این گزارش Lenovo با پیشنهاد $15 برای هر سهم شروع خواهد کرد ولی احتمالا قرارداد حدود $18 بسته خواهد شد.
به گزارش ICTPRESS ، حدود دو سال پیش Wong Wai Ming مدیرLenovo از تمایل خود برای خرید Blackberry خبر داده بود.
اوایل سال جاری آنها Motorola را خریداری کردند برای همین اکثریت گمان می کردند که دیگر برنامه جدیدی برای خرید کمپانی ندارند. اگرچه بنظر میرسد که Lenovo قصد ورودبه بازار غرب را دارد و یک راه رسیدن سریع به این خواسته خرید کمپانی Blackberry است.
با اینکه Blackberry مانند سابق در بازار گوشیهای هوشمند قدرتمند نیست ولی همچنان 91 میلیون کاربر BBM در سرار دنیا دارد و اینکه نام آن یک برند شناخته شده در بازار به عنوان گوشی هوشمند برای حرفه ای ها است.
مدیرشرکت Blackberry، John Chen، اخیرا توجه خود را معطوف به سرویسها و بازار تجاری کرده و این به آن معناست که Lenovo لازم نیست در این زمینه از صفر شروع کند.
حقیقتا BB10 یک سیستم عامل قوی است ولی هیچ وقت شانسی در مقابل Android، iOS، Windows Phone و سرمایه گذاریهای بیلیون دلاری مایکروسافت نداشت. Lenovo پول لازم برای سرمایه گذاری بیشتر در پلتفرم را دارد، در مورد بازار مصرف کنندگان آنها بیشتر روی Motorola توجه دارند، جاییکه در بازار تجاری از نام قرتمندتری برخوردار است.
آنها همچنین امسال شاخه سرور x86 رده پایین کمپانی IBM را به مبلغ 2.3 بیلیون دلارخریدند که خود نشانگر تمایل این شرکت برای تجارتهای تازه رشد است.
در حال حاضر Lenovo اولین تولید کننده کامپیوترهای شخصی (PC) در دنیاست ولی با توجه به اینکه این شاخه دیگر رشدی نخواهد داشت درنتیجه رشد باید از جای دیگری بیاید.
بازار گوشی هوشمند بازار نسبتا بزرگی است ولی پتانسیل این را دارد که چندین برابر بزرگتر شود زیرا همچنان هستند کسانی که برای اولین بار گوشی میخرند یا اینکه گوشی خود را با مدلهای جدیدتر جایگزین می کنند.
Lenovo با داشتن Motorola و Blackberry می تواند از پتانسیل آنها برای رشد در بازار گوشی هوشمند استفاده کند هرچند که هردو کمپانی در حال حاضر پایینتر از سطح خود هستند.
این پتانسیل در کنار بیلیونها دلاری که Lenovo می تواند در توسعه محصولات و بازاریابی سرمایه گذاری کند به قویتر شدن Lenovo در دنیای موبایل کمک می کند.

نظرات : 0

ثبت نظر

59280