۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

تعداد کاربران اینترنت در جهان از مرز سه میلیارد نفر عبور کرد

طبق آمارهای رسمی اعلام شده از سوی موسسه تحقیقاتی InternetLiveStats  تعداد کاربران اینترنتی در جهان هم اکنون از مرز سه میلیارد نفر عبور کرده است .
به گزارش ICTPRESSبه نقل از "فرانس پرس"این آمار نشان می دهد از جمعیت 7.2 میلیاردی جهان  بیش از 41 درصد جمعیت کاربر اینترنت هستند.
طبق تحقیقات صورت گرفته از سوی این موسسه به خصوص در سال 2014 میلادی شاخص ضریب نفوذ اینترنت در جهان رشدی فراینده داشته و هم اکنون سالانه  نرخ رشد جمعیت کاربر اینترنتی در جهان بیش از 5 درصد است .
همچنین در این سری تحقیقات آمده است که هم اکنون 3.6 میلیارد نفر در جهان کاربر تلفن همراه هستند و نرخ ضریب نفوذ تلفن همراه در جهان برابر با حدود 50 درصد است .
بررسی ها نشان می دهد که در هر روز به طور متوسط یک میلیون به تعداد کاربران ثبت نام شده برای استفاده از تلفن همراه اضافه می شود .این بدان معناست که در هر یک دقیقه 11 نفر به این جمعیت افزوده می شوند .
طبق بررسیها شاید یکی از اصلی ترین دلائل افزایش رو به صعود ضریب نفوذ اینترنت در جهان تمایل کاربران به استفاده از شبکه های اجتماعی بر روی گوشی های تلفن همراه باشد . آمار نشان می دهد که بیش از 80 درصد کاربران شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک از طریق گوشی تلفن همراه خود به این شبکه ها دسترسی دارند .
از سوی دیگر در این گزارش آمده است که در حدود سه چهارم کل جمعیت کاربران اینترنتی در جهان از طریق گوشی های تلفن همراهشان به اینترنت دسترسی دارند .

نظرات : 0

ثبت نظر

34631