۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

اتحادیه ITU : دو سوم جمعیت آنلاین جهان "3میلیارد" در کشورهای در حال توسعه/افزایش 1.5 میلیاردی تا 2020

به گزارش ICTPRESS به نقل از "ZDNET" ، بر اساس تازه ترین گزارش منتشر شده از سوی اتحادیه بین المللی ارتباطات تلکومی (ITU)در خصوص روند پیشرفت زیرساختهای فناوری اطلاعات ، هم اکنون بیش از سه میلیارد نفر در جهان آنلاین هستند و دو سوم از جمعیت کاربران اینترنتی جهان هم اکنون در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند .
بنابراین گزارش، بر اساس گزارش این سازمان بین المللی که یکی از زیرمجموعه های سازمان ملل متحد به شمار می رود هم اکنون بیش از سه میلیارد نفر در جهان به اینترنت دسترسی  دارند و نرخ رشد استفاده از اینترنت در جهان طی سال 2014 میلادی برابر با 6.6 درصد بوده است .
آخرین اطلاعات منتشر شده در این گزارش نشان می دهد که نرخ رشد استفاده از اینترنت در کشورهای توسعه یافته طی سال 2014 میلادی برابر با 8.7 درصد بوده که این رقم در کشورهای در حال توسعه برابر با 3.3 درصد بوده است .
با این وجود این گزارش نشان می دهد که تعداد کاربران اینترنتی در کشورهای در حال توسعه در پنج سال اخیر و در فاصله سالهای 2009 تا 2014 حدودا پنج برابر افزایش یافته است  و دو سوم کل افراد آنلاین جهان در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند .
بر اساس یافته های این نهاد بین المللی گرچه تعداد افراد آنلاین جهان از مرز 3 میلیارد نفر گذشته اما هنوز هم 4.3 میلیارد نفر در جهان آنلاین نیستند و 90 درصد این افراد در کشورهای در حال توسعه هستند .
به گزارش آی سی تی پرس ، بررسیها نشان می دهد که در 42 کشور جهان که 2.5 میلیارد انسان را در خود جای داده اند سطح دسترسی به اطلاعات و  فناوری ارتباطات بسیار پایین است که علت عمده آن تمرکز عمده جمعیت این کشورها در بخش های روستایی است .
گفتنی است اتحادیه بین المللی ارتباطات تلکومی در این گزارش، هدف آتی خود را افزودن 1.5 میلیارد نفر به جمعیت آنلاین جهان تا سال 2020 میلادی اعلام کرده است .

نظرات : 0

ثبت نظر

64759