۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

گزارش ICTPRESS از کشورهای فعال در حوزه رسانه دیجیتالی/انگلستان در صدر

به گزارش ICTPRESS به نقل از "مارکتینگ مگ" ، در این فهرست که از سوی شرکت "PQ Media" منتشر شده انگلیس با متوسط بهره وری 16.87 ساعت در هر هفته از رسانه های دیجیتالی در صدر قرار دارد و پس از آن کره جنوبی با متوسط 16.58 ساعت در هفته در جایگاه دوم این فهرست قرار گرفته است .
در استرالیا که نامش در جایگاه سوم این لیست آمده هر کاربر اینترنتی به طور متوسط هفتگی 16.48 ساعت خود را صرف رسانه های دیجیتالی می کند.کانادا و ایالات متحده آمریکا با متوسط ساعت 15.5 و 14.92 در هفته در رده های چهارم و پنجم این فهرست جای داده شده اند .
این پنج کشور که بالاترین رده های فهرست بالاترین نرخ بهره وری از رسانه های دیجیتال را به خود اختصاص داده اند در چند خصیصه با هم مشترک هستند که از جمله می توان به نرخ بالای سطح دسترسی به اینترنت پهن باند ،ضریب نفوذ بالای 50 درصدی تلفنهای هوشمند ،افزایش روزافزون تقاضا برای تبلت و کتابخوان های الکترونیک و نرخ بالا در استفاده از کنسول های بازی رایانه ای اشاره کرد .
در این رده بندی آمده است که در سال 2013 میلادی بیشترین نرخ رشد استفاده از رسانه دیجتال در جهان به کشور برزیل اختصاص داشته و این رقم 21.1 درصد ارزیابی شده است .البته به روز رسانی زیرساختهای فناوری توسط دولت برزیل برای آماده سازی های جام جهانی فیفا 2014 در این نرخ رشد بی سابقه تاثیرگذار بوده است .پس از برزیل بالاترین نرخ رشد استفاده از رسانه های دیجیتالی به کشورهای روسیه و هند اختصاص داشته است .
به گزارش ICTPRESS ، این موسسه تحقیقاتی، رسانه های دیجیتال را درسه حوزه رسانه اینترنتی ، رسانه تلفن همراه و رسانه دیجیتالی تقسیم بندی کرده است .
از این سه حوزه بیشترین میزان رشد استفاده در سال 2013  با 24 درصد افزایش به رسانه تلفن همراه اختصاص داشته است .

نظرات : 0

ثبت نظر

60531