۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

طراحی نقشه های سه بعدی گویا برای کمک به مسیریابی نابینایان

به گزارش ICTPRESS ، حتی با داشتن تمامی حواس پنج گانه رفتن به مکانهای جدید و ناآشنا کار بسیار سختی است و اگر انسان از توانایی بینایی نیز محروم باشد این امر می تواند چالشی جدی برای فرد به شمار رود.
اما به نظر می رسد که این مدل سنسوری جدید که پس از انجام عمل لمس فعال می شود  بتواند جای خود را در این زمینه باز کند . در این مدل نقشه های سه بعدی ایجاد شده و به صورت گویا مسیر حرکت و اطلاعات مربوط به مسیر در اختیار فرد نابینا قرار می گیرد.
این فناوری جدید که اخیرا در مدرسه نابینایان "پرکینز" در ایالت ماساچوست" مورد استفاده قرار گرفته پس از تشخیص لمس دست فعال می شود و سیگنالها را از طریق سیمهای نازک سنسورهایی که  در پایه دستگاه قرار گرفته اند ارسال می کند .
پس از آن رایانه نام ساختمانها را اعلام می کند و پس از برقراری ارتباط دوجانبه با فرد نابینا مسیر ارجح را به وی  معرفی می کند . چنانچه فرد انگشت خود را در محلی نگاه دارد اطلاعات بیشتری در خصوص آن مکان در اختیار فرد قرار می گیرد .
امروزه بسیاری از افراد نابینا در جهان با استفاده از فناوری جی پی اس می توانند به کلاس درس مطلب دکتر و ...بروند اما برای رفتن به داخل ساختمانها و پیدا کردن کلاسهای درس و مطب دکتر باز هم به کمک نیاز دارند که این فناوری در این جهت می تواند بسیار کارساز باشد . 

نظرات : 0

ثبت نظر

30566