۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

ژاپن در اندیشه ساخت بزرگترین هنگ ربوتیک جهان

به گزارش ICTPRESS به نقل از " ای بی سی .نت" یکی از رباتهایی که بخش عمده این سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده "PEPPER" است. این ربات نخستین "ایمو ربات"است که انقلابی عظیم در عرصه هوش مصنوعی به شمار می رود .این ربات می تواند حالات چهره ، لحن صدا و زبان بدن را تحلیل کرده و به آنها پاسخ دهد .
یکی از این رباتها هم اکنون در یک مغازه فروش تلفن همراه در توکیو کار می کند .این ربات 120 سانتی متری که قرار است از سال آینده با تعداد زیاد وارد بازار فروش شود 2 هزار دلار قیمت گذاری شده است .
این ربات در خانه می تواند کارهای منزل از شستشو گرفته تا گردگیری را انجام دهد و در فروشگاهها و مغازه ها با روی باز پاسخگوی نیاز مشتریان باشد .
طبق این گزارش اکنون دولت ژاپن برنامه های گسترده ای برای این روبات و رباتهای مشابه آن دارد. بر اساس برنامه های ارائه شده قرار است به زودی یک هنگ سی میلیونی از این رباتها ساخته شود و وارد بازار کار سالخورده ژاپن شود و بار دیگر این کشور را به قطب اول صنعت و تولید در جهان مبدل سازد .
این رباتها به جای سه انسان در 24 ساعت می توانند بازده داشته باشند بیمار وخسته نمی شوند و البته به این زودی ها هم پیر و فرسوده نمی شوند . طبق گفته  توشیفومی توسوشی یکی از مدیران ارشد شرکت "نکستگ" به کارگیری نوعی از این رباتها در این شرکت موجب افزایش 5 برابری بازده این شرکت شده است .
وی افزود تعداد شرکتهایی که خواهان بکارگیری این نوع نیروی کاری ربوتیک هستند روز به روز در حال افزایش است بنابر این بیشک این رباتها روز به روز پیشرفته تر و کارآمدتر خواهند شد  .
فعالیت رباتها در برخی شرکتها مانند نکستگ تا جایی گسترده شده که کارگرهای انسان همانند دستیار آنها عمل می کنند و کارشان تنها بودن در کنار رباتها و برآورده کردن نیازهای آنها در روند تولید است .
بنابراین گزارش، اکنون در ژاپن بیش از 31 میلیون انسان بالای 65 سال زندگی می کنند و از آنجا که این تعداد در حال افزایش است نیاز به رباتها برای پر کردن جای آنها در بازار کار و البته نگهداری از آنها در دوران پیری و بازنشستگی رو به افزایش است .

نظرات : 0

ثبت نظر

52521