۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد : آزمایشگا‌ه‌های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ارتقا یافت

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات(مرکز تحقیقات مخابرات ایران) با دارا بودن آزمایشگاه‌های تایید نمونه و تخصصی حوزه فناوری ارتباطات در طول یکسال گذشته بیش از 90 مورد آزمایش تایید نمونه انجام داده است.
وی با بیان این که آزمایش های تایید نمونه ای که در مرکز تحقیقات مخابرات ایران انجام می گیرد در بخش حاکمیتی بوده و برای آزمایشگاههای بخش خصوصی  دانشگاهها و مراکز علمی صرفه اقتصادی ندارند گفت: در سال جاری بیش از30 مورد آزمون تایید نمونه برای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حوزه‌ ارتباطات رادیویی، ارتباطات نوری و تجهیزات شبکه انجام داده است .
وی گفت: همچنین بیش از 60 مورد خدمات آزمایشگاهی  تخصصی به دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌‌های دانش بنیان و شرکتهای خصوصی در حوزه فناوری ارتباطات ارائه شده است که همه این تعداد آزمایش های بزرگ و پرهزینه ای بوده است.
رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات  در خصوص طرح های در دست اجرای این آزمایشگاهها گفت: رادیو‌های مایکروویو، تکرار کننده‌های موبایل نسل 2، انواع تقویت کننده‌های کم نویز، آنتن‌ها و مدارات مایکرویو پسیو، سیستم‌های نوری مانند انواع مبدل‌ها، تجهیزات C/DWDM و SDH نوری، تجهیزات شبکه مانند ADSL و تجهیزات VOIP از مواردی است که در آزمایشگاه‌های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات قابل آزمون هستند.
خوانساری با اشاره به حمایت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور توسعه و ارتقا آزمایشگاههای مرکز تحقیقات مخابرات ایران گفت: در یک برنامه سه ساله مقرر شد آزمایشگاه‌های جدید در مرکز تحقیقات ایجاد شده و سایر آزمایشگاه‌های آن ارتقا یابد.
وی در پایان گفت: در طول سال‌های گذشته با حمایت مالی و فنی مرکز تحقیقات مخابرات ایران، 9 آزمایشگاه تایید نمونه و 4 آزمایشگاه تخصصی در دانشگاه‌های کشور ایجاد شده که در حال حاضر ارائه خدمات می‌ کنند و برخی از آنها نقش بسزایی در نظام تایید نمونه کشور دارند. 

نظرات : 0

ثبت نظر

40926