۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

ویروس Regin از مدت ها پیش شناسایی و قرنطینه شده بود

 به گزارش ICTPRESS به نقل از ایمن رایانه پندار، نماینده رسمی ضدویروس پاندا در کشور، تمام مشترکان نرم افزارهای پاندا در سراسر جهان در برابر نفوذ و حملات کوبنده این بدافزار مخرب در امان هستند و تنها کافیست با رعایت جوانب مکمل حفاظتی مانند کنترل تنظیمات شبکه و اینترنت، مدیریت مناسب رمزهای عبور و نیز به روز نگاه داشتن برنامه ضدویروس پاندا، سیستم های کامپیوتری و سرورهای سازمانی خود را امن نگاه دارند.
بر اساس این گزارش، برخی از موتورهای ضدویروس به سیستم های قدرتمند "پیش یابی" و "پیش شناسایی" کدهای مخرب مجهز هستند. این یعنی حتی ویروس های بسیار جدید، ناشناخته و ثبت نشده هم توسط آن ها قابل شناسایی و انسداد هستند.
نرم افزارهای شرکت پاندا سکیوریتی دست کم از چهار ماژول پیش شناسایی ویروس ها که می توانند به صورت مکمل کار کنند، استفاده می کند:  -Panda TruPrevent - Panda HDE - Panda IDS/IPS/HIPS - Panda Collective Intelligence (Based on Panda Cloud Security Technologies)   بنابراین در بسیاری از موارد، ویروس های جدید و خطرناک را حتی بدون جلب توجه مدیران ارشد شبکه (چه رسد به رسانه های بزرگ جهان) شناسایی، مسدود و قرنطینه می کنند (این، فقط از طریق دسترسی به Detection Log های برنامه ضدویروس و فقط برای مدیران ارشد شبکه قابل مشاهده است)
با توجه به این مسئله، بسیاری از بدافزارهای پیشرفته حتی به مرحله تحلیل فنی، بررسی و اطلاع رسانی هم نمی رسند؛ زیرا  - به صورت "خودکار" مسدود و قرنطینه می شوند - کد پاکسازی آن ها به صورت "خودکار" تهیه می شود - تمام مشتری های محصولات پاندا به صورت "خودکار" این کد پاکسازی را دریافت کرده و بروز رسانی می شوند .
 طبق گزارش شرکت پاندا سکیوریتی، مهمترین گونه های متعلق به خانواده بدافزارهای Regin ، که در اواخر هفته گذشته توسط یکی از چهار ماژول پیش شناسایی این شرکت کشف شده بود سبب شد تا تمام گونه های جدید و قدیمی این بدافزار، به سرعت و به سادگی قابل ردیابی و پاکسازی باشند. درست به همین دلیل ادعای برخی شرکت های امنیتی در کشف اولیه و یا انحصار شناسایی Regin، غیر واقعی و غیر فنی است.
 چگونه دربرابر نفوذ و حملات ویروس Regin مصون بمانیم؟
نرم افزارها و ابزارهای ضدبدافزار پاندا را به روز نگاه داریم و از عدم وجود مشکل در عملکرد آن بر روی “تمام” سرورها و سیستم های سازمانی اطمینان پیدا کنیم.
تمام قوانین و سیاست های امنیت شبکه را به صورت مؤثر و دقیق تعریف کنیم. این موارد می توانند شامل موارد زیر باشند:
- کنترل و نظارت دائم بر روی تنظیمات شبکه و اینترنت   - به روز رسانی نرم افزارهای کاربردی سازمان و مدیریت دائم اصلاحیه ها  - مدیریت مناسب رمزهای عبور  - تعریف دقیق و سخت گیرانه دسترسی کارکنان سازمانی در شبکه
- تعریف دقیق قوانین مربوط به امنیت پست الکترونیک  - آموزش کارکنان سازمانی و اطلاع رسانی های دوره ای در حوزه امنیت شبکه  - استفاده از ابزار مانیتورینگ اینترنت و نظارت بر دسترسی های اینترنتی کارکنان - پالایش محتویات اینترنتی ورودی به سازمان 
- و ....  موارد مهم دیگر 
هم چنین می توانید برای افزایش ضریب امنیت شبکه و اطمینان از عدم آسیب پذیری آن از ابزار های مکمل مانند ابزارهای مدیریت یکپارچه تهدیدها (UTM)  روی درگاه های اصلی اینترنت شبکه، ابزارهای مانیتورینگ و نظارت بر تجهیزات آی تی سازمان  و یا ابزارهای کنترل و امنیت سرویس های پست الکترونیک استفاده کنیم.

نظرات : 0

ثبت نظر

30185