۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

چهارمین دوره مسابقات طراحی پروژه های فضایی آغاز شد

به گزارش ICTPRESS ، مسابقات کن‌ست شامل طراحی، ساخت و آزمون یک پروژه فضایی از گزارش طراحی اولیه تا پیاده‌سازی در روز عملیات و ارائه نتایج پس از آن است.
بر این اساس، ماموریت ها و الزامات در نظر گرفته شده در این مسابقات به منظور بازتاب جنبه‌های مختلف ماموریت‌های واقعی فضایی از جمله ماموریت‌های سنجش از دور، مخابرات، زیست فضایی و خودکارسازی طراحی شده است.
این مسابقات در چندین مرحله طراحی شده که مرحله پایانی آن شامل رهاسازی کن‌ست‌ها از ارتفاع و آزمودن آنها است که با حضور شرکت‌کنندگان صورت می شود .
چهارمین دوره مسابقات کن‌ست ایران، توسط پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی پژوهشگاه فضایی ایران با هدف ایجاد زمینه‌ای برای رشد کیفی دانش و تجربه دانشجویان و علاقه‌مندان به فناوری‌های فضایی و علوم مرتبط با آن و در نهایت مطرح شدن ایده‌های نو برگزار می‌شود.
این رویداد علمی، از امروز جمعه 7 آذر ماه آغاز شده و فردا هشتم آذر ماه روز عملیات رهاسازی کن‌ست‌ها در فرودگاه آزادی شهرستان نظرآباد استان البرز خواهد بود و در نهایت روز یکشنبه مراسم اختتامیه برگزار و برندگان اعلام می شوند.
در این مسابقات، 16 تیم در 2 دسته کلاسیک و حرفه‌ای و در 4 ماموریت سنجش اتمسفر، تصویربرداری و فیلمبرداری، بازیابی زیستی و بازگشت به محل معین با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
شرکت‌کنندگان از دانشگاه‌هایی همچون خواجه نصیرالدین طوسی، علم و صنعت، شاهرود، صنعتی اصفهان، تهران، پیام نور مشهد، واحد علوم و فنون نوین دانشگاه تهران، مالک اشتر، تبریز، واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد، کاشان و واحد مجازی دانشگاه آزاد در این دوره از مسابقات حضور یافتند.

نظرات : 0

ثبت نظر

13937