۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

مک بوک ایر جدید، سبک‌ترین و باریک‌ترین کامپیوتر اپل است

به گزارش ICTPRESS، مک ‌بوک ‌ایر جدید که تقریبا همه مشخصاتش نسبت به کامپیوتر قبلی خود کوچکتر شده فقط ۹۰۷ گرم وزن دارد و باریک‌ترین، کوچکترین و سبکترین کامپیوتر اپل است.
مک بوک ایر جدید ۱۲ اینچی است و ۲۴ درصد از مدل ۱۱ اینچی فعلی این مدل لپ‌تاپ باریک‌تر است و فقط ۱۳.۱ میلی‌متر ضخامت دارد. اپل در طراحی این مدل از مک ‌بوک انبوهی از نوآوری ‌های دیزاین را برای کاهش ضخامت و وزن آن به کار گرفته و حتی امکاناتی مثل فن را هم حذف کرده تا یک دستگاه کوچک بی صدا تولید کند.
کیبورد در این دستگاه از مکانیسم پروانه بهره می‌گیرد که امکان تایپ بهتری را به کاربر می‌دهد ضمن اینکه هر دکمه روی دستگاه یک LED خاص خود را دارد.
مک بوک ایر ۱۲ اینچی جدید همچنان که از آن انتظار می رفت با صفحه نمایش رتینا و با رزولوشن ۲۳۰۴ در ۱۴۴۰ پیکسل عرضه شده است که اپل می‌گوید باعث ۳۰ درصد کاهش مصرف انرژی می‌شود. همچنین پد‌ لمسی هم در این دستگاه متحول شده و کلیک در آن حذف شده است.
در هر گوشه پد لمسی یک سنسور قرار دارد و عمل کلیک به وسیله نرم‌افزار مدیریت می‌شود. این پد لمسی همچنین در برابر فشار بیشتر عملکرد متفاوتی دارد و مثلا در هنگام پخش ویدئو باعث افزایش سرعت نمایش فیلم می‌شود.
اپل نام این نوآوری را Force Click گذاشته است.
در این لپ‌تاپ همچنین از یک اتصال USB تایپ C بهره گرفته شده و با حذف پورت‌های USB عملا اولین لپ‌تاپی است که به استاندارد Reversible USB ارتقا پیدا کرده است. تغییر در دیزاین این لپ تاپ به بیرون آن منحصر نمی‌شود و از داخل نیز تحول پیدا کرده است.
برد اصلی این لپ تاپ ۶۷ درصد کوچکتر از نسل قبلی خود است. همچنین در این لپ‌تاپ دیگر از فن خبری نیست و این به خاطر استفاده از پردازنده‌ای اینتل Core M Broadwell است.
عمر باتری هم در مک بوک ایر به ۹ ساعت برای دیدن صفحات اینترنتی و ۱۰ ساعت برای پخش فیلم افزایش پیدا کرده است.
مک بوک ‌ایر جدید در سه رنگ نقره‌ای، خاکستری و طلایی عرضه می‌شود و قیمت آن از ۱۲۹۹ دلار شروع می‌شود. اپل گفته که فروش آن از ۱۰ آوریل ( یک ماه دیگر ) آغاز می‌شود.
اپل اعلام کرد: مک بوک ایر جدید بهترین لپ‌تاپ از نظر مصرف انرژی بر اساس استانداردهای آژانس محافظت‌های محیطی آمریکا است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

23662