۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

ربات پوشیدنی برای تقویت ماهیچه ها و عضلات بدن ساخته شد

به گزارش ICTPRESS، در دهه های اخیر، اکسو اسکلت ها به کمک محققان و پزشکان شتافتند تا بتوانند دنیای معلولان یا حتی افراد معمولی را متحول کنند که از میان آنها می توان به استفاده از اکسواسکلت در افتتاح بازی های جام جهانی (جوان برزیلی دارای معلولیت حرکتی با پوشیدن این ربات توانست اولین ضربه را به توپ بازی ها بزند) یا استفاده از این فناوری توسط دارپا (سازمان پروژه‌ های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی امریکا) و برای افزایش سرعت سربازان را نام برد.
اکنون محققان ژاپنی دانشگاه هیروشیما موفق به طراحی اکسواسکلت متفاوتی شدند تا ورزشکاران با پوشیدن این ربات بتوانند عملکرد خود را افزایش دهند. این ربات پوشیدنی Sensorimotor Enhancing Suit و به صورت مخفف SEnS نامیده می شود که به ورزشکاران اجازه می دهد به تقویت عملکرد بدنی خود بپردازند.
در ساخت SEnS به دلیل اینکه مواد انعطاف پذیر جایگزین دستگاه های الکتریکی شدند از وزنی سبک و همین طور قیمتی پایین تر نسبت به سایر محصولات این چنینی برخوردار است.
این ربات پوشیدنی نه تنها می تواند برای ورزشکاران سودمند باشد بلکه در سالمندان که قدرت حرکت خود را از دست می دهند نیز مفید است.
پرفسور Yuichi Kurita طراح این ربات پوشیدنی می گوید: "این ربات پوشیدنی برای بررسی حرکات ماهیچه ای و عضلات بدن ساخته شده است."

نظرات : 0

ثبت نظر

84291