۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

همایش پیشخوان خدمات دولت: ارائه کارت ملی هوشمند به دفاتر پیشخوان واگذار شد

به گزارش ICTPRESS ، سومين همايش ملي دفاتر پيشخوان خدمات دولت با حضور نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و دولت صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد.
اين همايش با رونمايي از ۵ طرح ملي كه شامل ۱. طرح يك‌پارچه مكاتبات دولت، ۲. كارت سلامت اصناف در وزارت بهداشت، ۳. طرح تأييديه تحصيلي مربوط به وزارت آموزش و پرورش، ۴. كارت ملي هوشمند، ۵. انتقال ترافيك دفاتر پيشخوان خدمات دولت در بستر شبكه اطلاعات مي‌شد همراه بود.
عليرضا فيض‌بخش رئيس ستاد مديريت و حمل و نقل سوخت در اين همايش با اشاره به اينكه دفاتر پيشخوان در سال ۸۹ شروع به كار كرده است، گفت: اين دفاتر ظرف ۵ سال توسعه كمي خوبي يافته اما اين موضوع همراه با تعميق خدمات نبوده است. لذا در دو سال فعاليت دولت تدبير و اميد رويكرد تعميق در ارائه خدمات توسط دفاتر را در دستور كار قرار داديم و مجري درگاه دولت را كانون دفاتر پيشخوان گذاشتيم.
وي عنوان كرد: در سومين همايش نيز تمايل داشتيم تا از سه طرح رونمايي كنيم اما با توجه به اينكه ميزان طرح‌هاي ارائه شده بالا بود تصميم گرفتيم اين ميزان را به ۵ طرح ارتقا دهيم كه مبناي ما طرح‌هاي ملي و به اجرا رسيده بود.
فيض‌بخش خاطرنشان كرد: طرح يك‌پارچه مكاتبات دولت منجر به كاهش سفرهاي غيرضرور مي‌شود و كارت سلامت اصناف نيز كه معروف به كارت بهداشت است دو ميليون تراكنش را از طريق دفاتر پيشخوان دولت داشته است.
وي بزرگترين طرح از نظر حجمي را كه امروز به دفاتر پيشخوان دولت واگذار شد، كارت هوشمند ملي دانست و گفت: ارائه اين خدمت به دفاتر واگذار شده و در سال جاري مي‌تواند ۱۶ميليون تراكنش را به خود اختصاص دهد.
اين پنج طرح با حضور فاني وزير آموزش و پرورش، ابوترابي فرد نايب رئيس مجلس، معاونان وزير امور بهداشت و وزير كشور رونمايي شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

95506