۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

طرح‌های ارتباطاتی نقش موثری در توسعه کشور دارد

به گزارش ICTPRESS، معاون اول رئيس‌ جمهور با اشاره به طرح‌ هاي كليدي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: اين طرح‌ها خصوصا اجراي دولت الكترونيك و دولت همراه از اهميت ويژه‌اي براي توسعه كشور برخوردار است و دولت تدبير و اميد مصمم است نسبت به تكميل و اجراي اين طرح‌ها اقدام كند.
اسحاق جهانگيري در جلسه بررسي طرح‌هاي كليدي و محورهاي پراهميت وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، توسعه زيرساخت‌هاي اطلاعاتي و ارتباطي را موتور اصلي پيشرفت كشور دانست و بر ضرورت رفع چالش هاي پيش روي طرح ها و برنامه‌هاي كليدي اين وزارتخانه تاكيد كرد.
وي همچنين با اشاره به اهميت تامين منابع مالي و تسهيلات مورد نياز بخش خصوصي براي اجراي اين طرح‌ها، از وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات خواست در جلسه‌اي با رئيس كل بانك مركزي و رئيس هيات عامل صندوق توسعه ملي، در خصوص نحوه تامين منابع و تسهيلات مورد نياز تصميم‌گيري مشتركي انجام دهند.
در اين جلسه كه رئيس كل بانك مركزي و رئيس هيات عامل صندوق توسعه ملي نيز حضور داشتند، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ضمن ارائه گزارشي از طرح‌هاي كليدي اين وزارتخانه در سه سال آينده، ميزان سرمايه‌گذاري اجراي اين طرح‌ها را حدود 40 هزار ميليارد تومان دانست كه بيشتر آن توسط بخش خصوصي تامين خواهد شد.
رئيس‌هيات مديره و مديرعامل شركت پست نيز در اين نشست گزارشي از وضعيت پست تا پيش از آغاز دولت يازدهم ارائه كرد و با اشاره به كاهش كيفيت فعاليت‌ها، افزايش حجم نيروي انساني و زيان‌ده بودن شركت پست در سال‌هاي گذشته، اقدامات انجام شده براي رفع مشكلات و حركت به سمت توسعه خدمات پستي را تشريح كرد.
طرح توسعه شبكه پهن باند در چارچوب شبكه ملي اطلاعات، توسعه و تكميل زيرساخت‌هاي خدمات و محتواي الكترونيكي، طرح ملي نظارت بر طيف امواج راديويي، طرح توسعه خدمات ICT براي روستاها و مناطق كمتر توسعه يافته، ارائه خدمات نوين پستي، توسعه فناوري فضايي و حفظ نقاط مداري و ايجاد و توسعه شهر ICT و كريدورهاي علم و فناوري از جمله طرح‌هاي كليدي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات بود كه در اين جلسه مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

54652