۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

معاون راهبردی مخابرات : بهره برداری از 1.3 میلیون پورت اینترنت پرسرعت در سال 93

به گزارش ICTPRESS، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران، امروز پنج شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه با حضور مهندس مدرس خیابانی رئیس مجمع، سرپرست، معاونین و مدیران ارشد شرکت مخابرات ایران، صاحبان سهام این شرکت و نمایندگان سازمان حسابرسی و بورس و با حضور 34 / 55 درصد سهامداران شرکت مخابرات ایران برگزار شد.
مهندس حاج حسینخانی در این مجمع به ارائه توضیحاتی پرداخته و عنوان کرد: درصد رشد تلفن های ثابت در کل کشور و در شرکت های مخابرات استانی نسبت به سال پیش از آن 3 / 3  درصد است، به نحوی که از 5 / 28 میلیون شماره تلفن دایر به 4 / 29 میلیون در پایان سال 93 رسیدیم.
وی همچنین متذکر شد: در بخش تعداد پورت های پر سرعت راه اندازی شده نیز در پایان سال 93 نسبت به سال 92 ، 4 / 47 درصد رشد دیده می شد.

صورت وضعیت های مالی مخابرات ایران
وی با تشریح وضعیت مالی گروه مخابرات ایران در پایان سال 1393 گفت: درآمد عملیاتی شرکتهای گروه در پایان سال مالی 93 نسبت به سال 92 ، 5 / 13 درصد رشد را نشان می دهد. همچنین سود عملیاتی شرکت های گروه نسبت به سال گذشته به 5 / 16 درصد بالغ شده است.
در بخش درآمد کل گروه مخابرات ایران نیز، روند رشد کل درآمد شرکت های گروه در پایان سال مالی 93 نسبت به 92 ، به 6 / 11 درصد رسیده و سود خالص شرکت های گروه نسبت به سال گذشته بـه 8 / 8  درصد بالغ می شود.
در حوزه پرداختی های گروه مخابرات ایران به دولت در سال 93 نسبت به سال 92 ، 7 / 3 درصد رشد دیده می شود،  به نحوی که پرداختی های مجموعه مخابرات ایران به دولت جمهوری اسلامی ایران از حدود 39 میلیارد ریال در پایان سال مالی 92 به حدود 41 میلیارد ریال در پایان سال مالی 93 رسیده است.

حوزه ارتباطات سیار
وی با تشریح وضعیت شرکت در حوزه ارتباطات سیار گفت: در بخش سیم کارت های فعال بازار ، سهم بازار همراه اول به 61 درصد بالغ می شود، به صورتی که در کل کشور از پوشش جمعیتی 4 / 96 درصد برخوردار است. تعداد مشترکین تلفن اعتباری 45 میلیون نفر ، مشترکین دائمی 17 میلیون نفر ، شهرهای تحت پوشش 1130 شهر و در 110 کشور ، رومینگ همراه اول برقرار است.
روند رشد تعداد سیم کارت های فعال نیز نسبت به سال گذشته 5 / 10 درصد رشد را نشان می دهد؛ به نحوی که از 9 / 56 میلیون شماره همراه در پایان سال 92 به 9 / 62 میلیون شماره در پایان سال 93 رسیدیم.

حوزه تکالیف هولدینگ مخابرات ایران
مهندس حاج حسینخانی با تبیین تکالیف و رسالت های شرکت مخابرات ایران در مجموعه هولدینگ گفت: مأموریت شرکت در بخش هولدینگ ، ایجاد ارتباط مناسب مورد نیاز عموم با ارائه خدمات متنوع ICT و تأکید بر ارزش آفرینی حداکثری برای ذینفعان است. چشم انداز حرکت هولدینگ به سمت بیشینه سازی هم افزایی ها بین ثابت و سیار بـرای تأمین منافع مردم است.
وی با تشریح هفت حوزه تمرکز استراتژیک هولدینگ گفت: تمرکز گروه مخابرات ایران بر رشد و سودآوری پایدار ، همکاری راهبردی با ذینفعان کلیدی ، ارائه خدمات نوآورانه و با کیفیت به مشتریان، هم افزایی ثابت و سیار ، چابک سازی سازمان ، تعالی عملکرد در IT و شبکه و فضا و همچنین، توسعه منابع انسانی، استوار است.

نظرات : 0

ثبت نظر

73184