۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

کنگره آمریکا: قانون بازنگری توافق هسته ای ایران تصویب شد/400 رای موافق 25 رای مخالف

به گزارش گروه دریافت خبر شبکه خبری ICTPRESS ، با این کار به چند هفته بحث و اختلاف بر سر متعهد بودن تهران به توافق هسته ای پایان داده شد.
این قانون با 400 رای موافق در مقابل 25 رای مخالف در مجلس نمایندگان به تصویب رسید.
این قانون هفته گذشته نیز مورد تصویب سنا قرار گرفت .این قانون برای امضا در اختیار باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا قرار خواهد گرفت. این در حالی است که مذاکرات بین المللی با هدف نهایی کردن موافقتنامه هسته ای ایران در جریان است.
«اد رویس» رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت لایحه مذکور این موضوع را به وضوح بیان می کند که قانونگذاران به دولت اوباما اجازه نخواهند داد کنگره را از فرآیند توافق هسته ای خارج کند. 
وی در این باره گفت: «کنگره (بدین ترتیب) در موقعیت بسیار بهتری خواهد بود تا در خصوص هر گونه توافق نهایی قضاوت و این موضوع را تضمین کند که دولت اوباما، یک موافقتنامه بد را امضا نکرده است.»
بر اساس این لایحه، قانونگذاران اجازه پیدا خواهند کرد هر گونه توافق نهایی با ایران را دست کم به مدت 30 روز مورد بازنگری قرار دهند.
«باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا که از تنظیم کنندگان اولیه این لایحه بود، این اقدام مجلس نمایندگان را مورد تقدیر قرار دارد و گفت کنگره مجبور خواهد بود «پیش از آنکه رئیس جمهور بتواند تحریم های کنگره را کاهش دهد»، به این موافقتنامه رای مثبت یا منفی بدهد.
پس از رای مثبت هفته گذشته سنای آمریکا به این لایحه، تهران هشدار داد قانونگذاران آمریکا در حال راه اندازی «یک جنگ روانی» علیه مذاکره کنندگان ایران هستند.

نظرات : 0

ثبت نظر

71676