۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

فناوری واقعیت افزوده و عینک‌های سه‌بعدی به کمک ژنرال های جنگ می آیند

به گزارش ICTPRESS، این فناوری، به ژنرال‌ها اجازه خواهد داد تا محیط اطراف را از روی تصاویر سه‌بعدی ارسالی از پهپادهای حاضر در منطقه جنگی روی نمایشگرهای مجازی مشاهده کنند.
فرماندهان به جای حضور در خط مقدم می‌توانند دستور استقرار نیروها را از یک مرکز فرماندهی قابل حمل در درون یک کیف صادر کنند.
علاوه بر آن، مشاوران رایانه‌ای نیز می‌توانند به ارائه مشاوره‌های تاکتیکی مورد نیاز بپردازند.
این سیستم همچنین دستکش‌های تعاملی مشابه فیلم گزارش اقلیت را به کاربران ارائه خواهد داد که در آن سه انسان می‌توانند جرایم را پیش از وقوع پیش‌بینی کنند.
شرکت BAE Systems و محققان دانشگاه بیرمنگام در حال حاضر یک نمونه پیش‌ساخت را طراحی کردند که می‌تواند طی پنج سال آینده به بازار معرفی شود.
همچنین محققان امیدوارند بتوان از آن برای مقابله با شورش‌ها و مبارزه با حملات تروریستی استفاده کرد.
این سیستم از هدست‌های Oculus Rift استفاده می‌کند که برای صنعت بازی ویدئویی ساخته شدند و پس از ورود به بازار در سال آینده، انتظار می‌رود که این صنعت را کاملا دگرگون کنند.
از فناوری مشابه برای تولید یک اتاق خلبان پوشیدنی ویژه هواپیماهای جنگنده استفاده شده که می‌تواند در یک دهه آینده مورد استفاده قرار بگیرد.
این کلاه می‌تواند تصاویر افزوده را به جای تصاویر فیزیکی ارائه کرده و هواپیماهای جنگنده را کنترل کند.
شرکت BAE اعلام کرد: هدست‌های موجود تا 20 سال آینده با لنزهای تماسی جایگزین خواهند شد که تصاویر و اطلاعات مجازی را بطور مستقیم در جلوی چشم‌ها می‌تابانند.

نظرات : 0

ثبت نظر

76305