۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

مایکت (بازار اندرویدی) به مناسبت ماه مبارک رمضان کمپین ویژه ارائه میدهد/ارائه اپلیکیشن های قرآنی

به گزارش خبرنگار ICTPRESS ، حسین فقیه، مدیر اجرایی مایکت در این مراسم به خبرنگاران گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان و برگزاری نمایشگاه قرآن از توسعه دهندگان اپلیکیشن های قرآنی حمایت میکنیم و برنامه های متنوع مذهبی در این حوزه را ارائه خواهیم کرد تا کار خوب آن ها را ارج نهاده و در مسیر توسعه فرهنگ قرآنی، مایکت نیز موثر تر ظاهر شود.
وی همچنین با اشاره به پروژه خیریه در ماه مبارک رمضان گفت: طرح خیریه‌ای برای ماه مبارک رمضان در نظر گرفته‌ایم که در آن با همکاری بهزیستی میخواهیم بخشی از درآمد مایکت و برخی توسعه‌دهندگان از فروش اپلیکیشن‌ها صرف امور خیریه کنیم. در این برنامه بسیاری از توسعه‌دهندگان بزرگ از این طرح استقبال کرده و با ما همراه شده‌اند.
فقیه خاطرنشان کرد: برنامه های توسعه ای مایکت و حصین در راستای ارائه خدمات دقیق و جذاب برای کاربران به کمک رسانه ها به خوبی امکان پذیر است.
وی اظهار داشت: مایکت را می‌توان یکی از اولین استارت‌آپ‌های ایرانی برشمرد که چون در زمان تاسیس، فضای کسب و کار استارت‌آپی به شکلی که امروز شاهد آن هستیم شکل نگرفته بود، نتوانست سرمایه‌گذاران زیادی به خود جذب کند. وی درباره شرکت حصین گفت: حصین ۱۰ سال قبل شرکتی کوچک و نوپا بود، اما هم اکنون بیش از ۳۵۰ نفر پرسنل دارد که در مدل‌های تجاری مختلف مشغول فعالیت هستند.
حسین فقیه مدیر اجرایی مایکت از جشنواره موبایلی صحبت کرد که احتمالا از اول تا سوم مهرماه همزمان با شریف کاپ (دانشگاه شریف) برگزار می‌شود تا در آن به بهترین اپلیکیشن‌های ایرانی خدمات ویژه ارائه شود. 
ما این سوال را مطرح کردیم که چرا تعداد اپلیکیشن‌های باکیفیت ایرانی کم است، پس از تحقیق و بررسی متوجه شدیم که اصلی‌ترین دلیل این موضوع مساله درآمدزایی توسعه‌دهندگان است. در واقع یکی از راه‌های بهبود کیفیت اپلیکیشن‌های ایرانی، کمک به توسعه‌دهندگان برای درآمدزایی بهتر است. در همین راستا مایکت با مجموعه «مگنت» که در حوزه تبلیغات موبایل فعال است وارد همکاری شده و به زودی برنامه‌های تبلیغاتی مگنت برای توسعه‌دهندگان رونمایی خواهد شد ، یکی از این برنامه‌ها تبلیغات ویدیویی است که اثربخشی بیشتری دارد.
فقیه همکاری با مگنت را به معنای انحصاری شدن تبلیغات توسعه‌دهندگان برای این شرکت تبلیغاتی ندانست و گفت مایکت تنها آن را به توسعه‌دهندگان پیشنهاد می‌دهد.
در ادامه، حسین فقیه در پاسخ به این سوال که در صورت رفع تحریم‌ها و ورود گوگل پلی به بازار کشور، مایکت چه برنامه‌هایی دارد، گفت: در صورت رفع تحریم‌ها، اپ استورهای خارجی را تهدید جدی نمی‌بینیم. آنچه آنها ارائه می‌دهند، حداقل فعلا با تقاضای داخلی فاصله زیادی دارد و ما اگر بتوانیم ارزش‌آفرینی کرده و چیزی متفاوت برای ارائه داشته باشیم قطعا می‌توانیم جایگاه خودمان را داشته باشیم. مثلا الان در چین، گوگل پلی چهارمین مارکت اندرویدی است و سه مارکت اول بومی هستند.
به گزارش آی سی تی پرس، وحید رحیمیان، مدیر فنی حصین و مایکت نیز در این نشست خبری به رسانه ها گفت: اگر خوب کار کنیم توسعه‌دهندگان ما را انتخاب می‌کنند. ضمن این که در برخی حوزه‌ها برای کاربر ایرانی ما عملکرد بهتری نسبت به گوگل پلی داریم.
فقیه همچنین اعلام کرد که مایکت می‌خواهد به زودی یک کنفرانس توسعه‌دهندگان برگزار کند تا در آن فناوری های نوین موبایل و نحوه‌ بکارگیری آنها در توسعه‌ اپلیکیشن‌ها را به توسعه‌دهندگان معرفی کند.
او در ادامه به ارائه آماری از تعداد کاربران و توسعه دهندگان مایکت پرداخت و اعلام کرد: بیش از ۶ میلیون بار مایکت نصب شده و بیش از ۱.۵ میلیون کاربر فعال در این مارکت عضو هستند. حدود ۸ هزار توسعه دهنده‌ ایرانی در مارکت فعال هستند و حدودا ۱۵٫۰۰۰ اپلیکیشن ایرانی و ۴۴٫۰۰۰ اپ خارجی در این مارکت اندرویدی در دسترس است.
در این نشست خبری الهام شورابی مدیر بازاریابی مایکت و مرتضی امیری مسئول ارتباطات شرکتی مایکت نیز حضور داشتند و به تعامل با نمایندگان خبری رسانه ها در جهت توسعه رسانه ای حصین و مایکت پرداختند.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

49940