۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

رقابت ۱.۵ میلیون دلاری ناسا برای انتخاب بهترین ربات نمونه بردار

به گزارش ICTPRESS ،  این مسابقه مهیج که امسال چهارمین دوره خود را پشت سر گذاشت تحت عنوان NASA Sample Return Robot Challenge برگزار شد و طی آن جایزه ۱.۵ میلیون دلاری به برندگان اهدا شد.
در این رقابت که امسال در سطح بالاتری نسبت به دوره های قبلی برگزار شد، بهترین رباتهایی که بتوانند بدون حضور فیزیکی انسان قابلیت نمونه برداری از سطح مریخ یا سایر اجرام فضایی دوردست مشابه را داشته باشند برگزیده می شوند.
توسعه فناوری های متنوع در حوزه مسیریابی خودکار و همچنین چالاکی رباتیکی از مهمترین اهداف برگزاری این مسابقه عنوان شده است.
در این مسابقه که در ماساچوست آمریکا برگزار شد، تیمهای مختلفی از دانشگاهها و بنگاههای علمی  تجاری کوچک به رقابت با یکدیگر پرداختند.
ناسا در بیانیه ای اعلام کرد: با توجه به اینکه انجام مأموریتهایی به سوی سایر سیارات یا توسعه اکتشافات فضایی در اعماق فضا در دستور کار ناسا و سایر آژانسهای فضایی جهان قرار دارد، چنین مسابقه ای برای ارزیابی فناوری های لازم برای تحقق چنین چشم اندازی برگزار می شود.
ناسا به رباتها به عنوان پیشتازان فضا در آینده نگاه می کند و به همین دلیل دستاوردهایی که در چنین رقابتی حاصل می شود به عنوان نقطه عطفی در توسعه اکتشافات فضایی در نظر گرفته می شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

19274