۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

وزیر ارتباطات: برگزاری مناقصه تجهیز 5000 روستا به اینترنت

به گزارش ICTPRESS، محمود واعظی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: حدود 95 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور ارتباط اینترنتی آنها برقرار است و در حال برنامه ریزی برای روستاهای 10خانوار هستیم که تا پایان دولت تدبیر و امید از امکانات تلفن و اینترنت برخوردار شوند.
وی افزود: در چند ماه گذشته فعالیت‌های گسترده‌ای برای توسعه شبکه ICT کشور و بخصوص استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.
وزیر ارتباطات بیان کرد: دولت به وعده‌های خود به ویژه در توسعه پروژه های زیر بنایی لازم در استان سیستان و بلوچستان عمل کرده است.
واعظی در ادامه اظهار کرد: حدود 500 کیلومتر فیبر نوری در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید و از طرف دیگر حدود 20 هزار 800 مگابیت بر ثانیه به پهنای اینترنت موجود استان اضافه شد.
وی همچنین باتوجه به گسترش خوب شبکه های انتقال استان بیان کرد: با این گسترش 2140 مگابیت بر ثانیه به پهنای باند استان اضافه شد و 48 هزار 384 به ظرفیت شبکه انتقال اضافه شد.
وی همچنین تصریح کرد: در مسیرهای ایرانشهر، خیر آباد و چابهار، ایرانشهر و چابهار، گواتر و سفیدابه به نهبندان و زابل به سفیدابه ، ایرانشهر به نیکشهر حدود 500 کیلومتر فیبرنوری راه اندازی شده است.
وزیر ارتباطات از دیگر اقدامات انجام شده مذاکره با دولت پاکستان را عنوان کرد و افزود: فیبرنوری تا مرز پاکستان انجام شده و تجهیزات آن نصب شده است و در حال حاضر با ظرفیت 10گیگابیت بر ثانیه ارتباط ما با پاکستان برقرار شده است.
وی در خصوص سرمایه‌گذاری در این پروژه ها گفت: برای افتتاح پروژه های امروز سیستان و بلوچستان، 154 میلیارد و 100 میلیون تومان هزینه صرف شده است.
واعظی با توجه به اینکه پراکندگی روستاهای استان سیستان و بلوچستان به لحاظ ایجاد امکانات اینترنتی زیاد است عنوان کرد: درنظر داریم بودجه ای ویژه علاوه بر استان های کل کشور به روستاهای استان سیستان و بلوچستان تعلق گیرد و 2000 روستا را تحت پوشش فیبرنوری قرار دهیم.
وی در پایان از برنامه توسعه پست بانک ها گفت و افزود: باید پست بانک ها را در روستاها افزایش دهیم که مردم در سراسر استان بتوانند از خدمات پست استفاده کنند.
واعظی برنامه وزارت ارتباطات در این راستا را ایجاد بستر برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی عنوان کرد و با تاکید بر لزوم همکاری مراکز آموزش عالی و پژوهشگران در راستای توسعه این فناوری در کشور افزود: بخش خصوصی و پژوهشگران باید فعالانه به این حوزه وارد شوند و البته ما نیز کمک به آنان را وظیفه خود می‌دانیم.
وزیر ارتباطات گفت: با تلاش های انجام شده پهنای باند اینترنت که در ابتدای کار دولت برابر با 700 مگابایت بر ثانیه بود به 2400 مگابایت بر ثانیه رسیده که در این راستا نیازمندیهای شرکتهایی که اینترنت و اگذار می کنند نیز مورد توجه قرار گرفته است.
واعظی برنامه سال گذشته را فراهم کردن زیرساخت ها برشمرد و با اشاره به تلاش شرکت زیرساخت در سراسر کشور افزود: امسال در نظر داریم، استفاده سازمانها و مردم را از ICT کشور بویژه پهنای باند فراهم کنیم و خوشبختانه هر چه پیش می رویم اقبال مردم هم بیشتر می شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

13761