۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

پس از 6 سال با برگزاری نشست هیات امنا: دانشکده پست و مخابرات متحول شد / تصویب آیین نامه استخدامی اعضاء هیات علمی

به گزارش ICTPRESS ، دکتر وحید یزدانیان گفت: از ابتدای بازگشت دانشکده پست و مخابرات به وزارت ارتباطات یکی از بزرگترین اقدامات برگزاری جلسه هیات امنا ی دانشکده بود، چرا که از سال 1388 این نشست برگزار نشده بود.
وی در گفتگو با خبرنگار وزارت ارتباطات با بیان اینکه در این جلسه  نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز حضور داشت، افزود: این جلسه در دفتر دکتر واعظی برگزار و مدیر کل هیات امنای وزارت علوم به عنوان نماینده این وزارتخانه، اعضای حقیقی و مدیران ارشد وزارت ارتباطات حضور داشتند.
یزدانیان اظهار کرد: در این نشست، گزارشی از وضعیت منابع انسانی و مالی دانشکده و همچنین برنامه های آتی ارائه و از حمایت های رئیس هیات امنا در خصوص توسعه اخیر فعالیتهای دانشکده قدردانی شد.
وی ادامه داد: در این نشست پیشنهاد شد حمایتهای همه جانبه از این دانشکده استمرار یابد و شرکتها و سازمانهای تابعه وزارت با ارائه نیازهای آموزشی خود در جهت بهره گیری بیشتر از توانمندی های دانشکده اقدام کنند.
رئیس دانشکده پست و مخابرات با بیان اینکه اعضاء حاضر در این جلسه بر موضوع تدوین استراتژی های این دانشکده تاکید کردند، افزود: انشاءالله استراتژی ها و برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت این دانشکده حداکثر طی دو ماه آینده تدوین و در کمیسیون دائمی دانشکده مطرح شود.
تصویب آیین نامه استخدامی اعضاء هیات علمی دانشکده پست و مخابرات، پس از سه سال

وی با بیان اینکه  هیات امناء، ترکیب اعضاء کمیسیون دائمی دانشکده را به وزیر ارتباطات پیشنهاد داده اند ادامه داد: پس از سه سال آیین نامه استخدامی اعضاء هیات علمی که توسط وزارت علوم تصویب شده بود برای اجرا در دانشکده، توسط هیات امنا نیز، تصویب شد.
یزدانیان اظهار کرد: در این نشست، همچنین هیات امنا بر توسعه همکاری های آموزشی بین المللی دانشکده با اتحادیه های جهانی و برگزاری دوره های مشترک منطقه ای، تاکید کردند.
رئیس دانشکده پست و مخابرات به تشکیل شورای راهبردی مشورتی این دانشکده اشاره کرد و گفت: در این شورا فعالان حوزه ICT ، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای، دبیر سندیکای صنعت مخابرات، مدیران ارشد و اساتید دانشگاه شرکت می کنند.
دکتر وحید یزدانیان به جلسات متعدد و فشرده برای تصحیح اساسنامه قبلی دانشکده اشاره کرد و گفت: طی این جلسات خوشبختانه در این اساسنامه تغییرات لازم ایجاد شد و پس از اتفاق نظر و بیان دیدگاههای نهایی، این اساسنامه برای بررسی به دفتر دکتر واعظی ارسال و دستور بررسی از سوی ایشان در این زمینه صادر شده است.
وی به ویژگیهای اساسنامه جدید اشاره کرد و گفت: در این اساسنامه مرزبندی و تفاوت های این دانشکده با سایر دانشگاه های حاضر در کشور مشخص شده است.
یزدانیان به راهبردهای درج شده در اساسنامه جدید دانشکده  اشاره کرد و گفت: در این اساسنامه، بر آموزشهای تخصصی و مهارتی در زمینه ICT تاکید شده است.
وی به ویژگی دوم این اساسنامه اشاره کرد و افزود: توجه به رسالت دانشکده در نقش آفرینی به عنوان هاب آموزشی منطقه بسیار حائز اهمیت است و در این اساسنامه،  توسعه همکاری های آموزشی بین المللی و تامین نیازهای آموزشی منطقه براساس  موضوعات  مرتبط باICT مورد توجه قرار گرفته است.
دکتر وحید یزدانیان ادامه داد: ویژگی سوم تبعیت اساسنامه دانشکده از قوانین آموزشی و پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که مورد توجه قرارگرفته است.
وی افزود: توجه به ارتباط با صنعت مخابرات و تامین نیازهای آموزشی بخش خصوصی  از جمله ،در زمینه لبه های تکنولوژی، اپلیکیشن ها، رایانش ابری، IOT و ... حائز اهمیت است که اساسنامه جدید با این رویکرد نیز،تدوین شده است.
رئیس دانشکده پست و مخابرات تصریح کرد: ان شاءالله طی دو ماه آینده تصویب این اساسنامه در کمیسیون دائمی دانشکده به ریاست معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت  انجام می شود و با بررسی نهایی  متعاقبا با تصویب هیئت امناء دانشکده، برای وزارت علوم، تحقیقات  وفناوری، ارسال خواهد شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

27493