۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

ساعت ۲۴ امشب آخرین مهلت ارائه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی / ارائه ۴ و نیم میلیون اظهارنامه تاکنون

به گزارش ICTPRESS ، معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه ساعت ۲۴ امشب مهلت ارائه اظهار نامه مالیاتی به پایان می رسد ، گفت: تا صبح امروز ۴ و نیم میلیون مودی اظهارنامه خود را ارائه داده اند.

حسین وکیلی افزود: این اظهارنامه ها شامل منابع اشخاص حقوقی ، مشاغل ، املاک و خودرو است.

وی در مصاحبه با صدا و سیما گفت: استان کردستان بالاترین درصد مشارکت در این زمینه را با 97 درصد به خود اختصاص داده است.

وکیلی افزود: استان های فارس با 95 درصد و گیلان و آذربایجان غربی با 92 درصد در رتبه های بعدی بالاترین مشارکت در ارائه اظهار نامه مالیاتی دارند.

معاون مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: استان هرمزگان با 80 درصد مشارکت پایین ترین رتبه را در ارائه اظهار نامه مالیاتی به خود اختصاص داده است.

وی افزود: استان های ایلام با 81 درصد ، سیستان و بلوچستان با 85 درصد ، خوزستان و بوشهر و خراسان شمالی نیز با 86 درصد در رتبه های پایین مشارکت در ارائه اظهار نامه مالیاتی محسوب می شوند.

وکیلی گفت: استان تهران در سطح متوسط ارزیابی می شود و تا صبح امروز حدود 89 درصد از مودیان استان اظهار نامه های خود را ارائه داده اند.

وی با بیان اینکه سامانه الکترونیکی ارائه اظهار نامه مالیاتی بدون هیچ مشکلی در خدمت مودیان مالیاتی است ، افزود: در یک با دو مورد مشکلاتی از جانب مودیان مطرح شد که بلافاصله در سامانه، اصلاحات مدنظر صورت گرفت.

معاون مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: به عنوان مثال یکی از اشکالات مودیان این بود که اگر مودی دو شغل داشته باشد ، نمی تواند در سامانه برای هر دو شغل اظهار نامه ارائه دهد که بلافاصله این مشکل در سامانه اصلاح شد و هم اینک مودیانی که بیشتر از یک شغل دارند می توانند در سامانه اظهار نامه خود را ارائه دهند.

 

 

 


 

ساعت ۲۴ امشب، آخرین مهلت ارائه اظهار نامه های مالیاتی

 

معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی: ساعت ۲۴ امشب، آخرین مهلت ارایه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی است و این مهلت به هیچ وجه قابل تمدید نخواهد بود.

وی با بیان اینکه ارایه ندادن اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی، به محرومیت از معافیت پایه مالیاتی و همچنین تعلق جرایم غیرقابل بخشش منجر می شود ، افزود: سامانه عملیات الکترونیکی مؤدیان مالیاتی WWW.TAX.GOV.IR  بدون هیچ مشکلی خدمات لازمه را به مودیان ارائه می دهد.

وی با اشاره به اینکه طبق ماده 100 و 110 قانون مالیات های مستقیم، مودیان مالیاتی مکلفند اظهارنامه مالیاتی مربوط به فعالیت های شغلی خود را تا پایان تیرماه تسلیم کنند، تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی امیدوار است مودیان با تسلیم بموقع اظهارنامه بتوانند از معافیت ها و تسهیلات مالیاتی برخوردار و مشمول جریمه یا رسیدگی از طریق علی الراس نشوند. وکیلی همچنین از افزایش ساعت کاری ادارات مالیاتی تا ساعت 21 امشب خبر داد.

 

 

تقدیر ویژه سازمان امور مالیاتی از صدا و سیما

 

معاون مالیات مستقیم سازمان امور مالیاتی گفت: سازمان صدا و سیما امسال در اطلاع رسانی و انتشار خبرهای مالیاتی همراهی خیلی عالی و همکاری بسیار خوبی با سازمان امور مالیاتی داشت که تقدیر و تشکر ویژه  می کنیم.

حسین وکیلی با بیان این که اطلاع رسانی در حوزه مالیاتی در واقع خدمت به مردم محسوب می شود و منافعش برای خود مردم است ، افزود: صدا و سیما کمک می کند مردم کار مربوط به امور مالیاتی خود را بموقع انجام دهند و از حداکثر تسهیلات استفاده کنند.

وی با بیان اینکه امسال برای کمک به مدیریت شهری و منافع ملی قرار شد سازمان امور مالیاتی از دریافت چک مودیانی که می خواهند مالیات خود را قسطی پرداخت کنند ، خودداری کند ، گفت: این امر باعث می شود گردش چک از مودی تا سازمان امور مالیاتی و تا بانک ها حذف شود و این امر باعث حذف هزینه های هنگفت در کشور خواهد شد.

وکیلی افزود: مودیانی که می خواهند اظهار نامه خود را قسطی بپردازند باید 40 درصد را نقد پرداخت و بقیه را حداکثر تا 6 ماه تقسیط کنند.

معاون مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: انتظار ما این است که مردم به این اعتماد ما پاسخ مثبت و پرداخت ها را بموقع انجام دهند.

وکیلی با بیان اینکه مودی براساس توافق صورت گرفته باید 40 درصد را نقد بپردازد ، گفت : ‌ مودیانی که 40 درصد ابتدایی را نپردازند ، مشمول تسهیلات توافق نخواهند شد و اگر اقساط نیز بموقع پرداخت نشود از تاریخی که باید اظهار نامه را می دادند ، مشمول جریمه می شوند.

نظرات : 0

ثبت نظر

87548