۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

مدیرعامل پست بانک: دستگاههای خوددریافت و کیوسک بانک سیار (کش لس) در شهرها روستاها و مناطق محروم درحال راه اندازی است

به گزارش ICTPRESS، خسرو فرحی مدیر عامل پست بانک در نشست خبری گفت: پست بانک ایران، بانک دولتی ایرانی است، که یکی از اهداف اصلی آن، ارائه خدمات مالی و بانکداری به مناطق روستایی است.
این بانک با داشتن ده‌هزار دفتر خدمات ارتباطی روستایی، گسترده‌ترین بانک کشور از نظر دسترسی در نقاط دوردست ایران است.
وی افزود: پست بانک ایران، از دی ماه سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرده است. ماهیت فعالیت‌های پست بانک بیشتر بانکداری خرد بر بستر الکترونیک و خدمات بانکی یکپارچه است.
مدیر عامل پست بانک با بیان اینکه پست بانک درصدد ایجاد بسترهای بانکداری الکترونیک اعم از اینترنت بانک، همراه بانک، تلفن بانک و دستگاههای خودپرداز مبتنی بر فناوریهای روز دنیا است اظهار داشت: در این راستا دستگاههای خوددریافت و کیوسک بانک سیار (کش لس) مجهز به فناوریهای روز دنیا از سوی پست بانک در شهرها، روستاها و مناطق محروم درحال راه اندازی است.
وی با بیان اینکه این فناوری عملیات دریافت و انتقال وجه را به عنوان خودپرداز کوچک برای تمامی دارندگان کارتهای بانکی ممکن می کند ادامه داد: این تجهیزات در ۱۰ هزار دفتر خدمات بانکی در حال عملیاتی شده است.
فرحی با اشاره به عضویت پست بانک در موسسه جهانی بانکهای پس انداز WSBI و اتحادیه جهانی پست UPU برای بکارگیری فناوریهای روز دنیا گفت: این شرکت الگوبرداری از خدمات پست بانکهای پیشرفته دنیا از جمله فرانسه و آلمان و پیاده سازی این تجربیات را در ایران در برنامه کاری دارد.
وی با بیان اینکه ۲۹ درصد از مناطق روستایی و محروم کشور تحت پوشش خدمات مالی پست بانک قرار دارد، تاکید کرد: ۵۵ درصد منابع مالی پست بانک به روستاها اختصاص می یابد.
مدیرعامل پست بانک با اشاره به برنامه های مدنظر همسو با اهداف و سیاستگذاری های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: طبق برنامه پنجم توسعه باید ۱۰ هزار دفتر خدمات بانکی در روستاها از طریق پست بانک ایجاد می شد که هم اکنون این دفاتر ایجاد شده و تمامی این دفاتر به خدمات بانکی آنلاین مجهز هستند؛ همچنین قرار است این تعداد به ۱۶ هزار دفتر خدمات بانکی در روستاها افزایش یابد.
مدیرعامل پست بانک ایران بیان داشت: در حال حاضر ۱۴ هزار دفتر خدمات ارتباطی روستایی در روستاها وجود دارد که حدود ۱۰ هزار دفاتر فعالیت مالی انجام می دهند و تصمیماتی برای ادغام و تجمیع دفاتری که فعالیت مالی ندارند ، گرفته خواهد شد.
فرحی در پایان درباره وضعیت مطالبات معوق بانکی پست بانک اظهار داشت: درصد مطالبات معوق بانکی پست بانک حدود ۱۰ درصد است و تمام تلاش بانک این است که تا پایان سال به کمترین درصد برسد.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

21896