۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

معاون وزیر ICT: در راستای توسعه دولت الکترونیک در روستاها به تدوین سند راهبردی توسعه خدمات باند پهن اقدام خواهیم کرد

به گزارش ICTPRESS، اولین همایش ملی خدمات عمومی الزامی فناوری اطلاعات ارتباطات در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته صبح امروز در پژوهشگاه ICT با حضور مسئولان اجرایی اعم از استانداران و فعالان وزارت ارتباطات برگزار شد.
در این مراسم علی‌اصغر عمیدیان با اشاره به اینکه توسعه خدمات ارتباطات طبق الزام نهادهای بین المللی تخصصی مانند اتحادیه بین المللی ارتباطات دور (ITU) و پست (UPU) و اسناد بالادستی کشور از جمله سند چشم انداز 20 ساله نظام وظیفه وزارت ارتباطات است.
وی گفت: با توجه به این الزام ها و تحقق ماده 3 قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات مبنی بر توسعه، ترویج و ایجاد ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور و تامین شبکه و زیرساختهای مورد نیازبرای دسترسی همه مردم به خدمات ICT، کمیسیون تنظیم مقررات به عنوان تنها نهاد حاکمیتی مقررات گذار در حوزه ICT، دستورالعمل اجرایی خدمات عمومی الزامی ارتباطات و فناوری اطلاعات را تصویب کرد. 
رئیس همایش ملی خدمات عمومی الزامی فناوری اطلاعات و ارتباطات در مناطق روستایی اشاره‌ای به دولت الکترونیک در روستاها داشت و گفت: در این راستا به تدوین سند راهبردی توسعه خدمات باند پهن اقدام خواهیم کرد و آن را به عنوان نقشه راه راهبردی توسعه ICT .روستایی مبنی بر ایجاد توسعه پهنای باند به کار می‌بریم.
معاون وزیر ارتباطات اضافه کرد: در راستای توسعه دولت الکترونیک در روستاها بانک اطلاعات وضعیت ارتباطی روستاها و جاده‌های روستایی را که در واقع همان وضعیت ارتباطی کلیه روستاهای کشور است تهیه می‌کنیم.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اشاره‌ای به توسعه خدمات الزامی داشت و اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح اجباری پوشش شبکه تلفن همراه را برای روستاهای بالای 20 خانوار نیز خواهیم داشت و به راه‌اندازی دفاتر ICT روستایی و بازسازی آنها در 400 روستا اقدام خواهیم کرد.
وی افزود: در راستای اجرای این طرح تجهیز بالغ بر 2 هزار روستا به شبکه اینترانت خواهیم داشت و بالغ بر 1700 روستای بالای 70 خانوار را نیز به تجهیزات پست‌بانک مجهز می‌کنیم.
عمیدیان با بیان اینکه هیچ محدودیت اعتباری برای طرح‌های ICT روستایی نداریم ابراز کرد: در ابتدا کار را با عقد قراردادی اولیه با یکی از پیمانکاران پیش بردیم اما دست ما در این موضوع برای اختصاص اعتبارات بیشتر باز است و هر آنچه طبق USO الزام شده باشد را مهیا خواهیم کرد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

43216