۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

انتظاری: محتوای فارسی در فضای مجازی 5 برابر شود

به گزارش ICTPRESS به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، مهندس محمد حسن انتظاری در کمیسیون ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی افزود: باید تا پایان برنامه ششم توسعه، محتوای فارسی در فضای مجازی باید به 5 برابر وضعیت فعلی برسد.
وی با اشاره به اهمیت توسعه خط و زبان فارسی در فضای مجازی با توجه به تاکید مقام معظم رهبری گفت: ما در زمینه توسعه خط و زبان فارسی پیشنهاداتی را برای برنامه ششم توسعه در حوزه فضای مجازی ارایه کردیم که به نحو خوبی در سیاستهای ابلاغی مقام له در این برنامه اعمال شده است.
انتظاری بیان کرد: سیاست گذاری و برنامه ریزی برای ترویج و تقویت ابعاد گوناگون خط و زبان فارسی و صیانت از آن درفضای مجازی از ارکان هویت ملی و اسلامی کشور است و در اولویت برنامه های شورای عالی فضای مجازی کشور است.
کمیسیون ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی برنامه ملی خط و زبان فارسی در فضای مجازی در جلسات متعدد کارشناسی و با هم اندیشی نهادهای دولتی، مراجع دینی و بزرگان فکری، فعالان حوزه کسب و کار و گروه های مشاوران و دانشگاهی این موضوع را بررسی کرده است که پس از تصویب در کمیسیون به شورای عالی فضای مجازی کشور ارائه خواهد شد.
سیاست های حاکم در برنامه ملی خط و زبان فارسی در حوزه های اساسی همچون زمینه سازی نهضت ملی ترویج خط و زبان، تغییر موازنه کمی و کیفی در محتوا به نفع ارزشها و حاکم سازی قوانین فارسی معیار در امور رسمی تدوین شده است.
همچنین پویا سازی و تجهیز خط و زبان متناسب با مقتضیات، اهتمام به تولید و عرضه انواع محتوای علمی و انسجام بخشی و تمرکز دهی مدیریت دانش و فناوری، رصد مستمر آسیب ها، نیازمندی ها و قابلیت ها و صیانت از خط و زبان از دیگر حوزه های سیاست های حاکم در این برنامه است.
بنابراین گزارش، کمیسیون ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی در تدوین این سیاست ها حوزه های توسعه آموزش و یادگیری مجازی خط و زبان فارسی و توسعه پیوندها و همکاری های راهبردی بین المللی را نیز در نظر گرفته است.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

35590