۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ اردیبهشت

شبکه خبری ICTPRESS همزمان با ایران تلکام 2015 منتشر کرد: نخستین نقشه عمومی زیرساخت اینترنت آمریکا

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در این نقشه مسیر کابل فیبر نوری در تمام کشور ایالات متحده آمریکا به نمایش گذاشته شده است. 
به گفته "بارفورد" این نقشه مسیر کابل های فیبر نوری که متعلق به شرکت های بزرگ ارتباطاتی مانند AT&T و Level 3 می باشد را به شکلی نشان داده است که قبلا مشابه آن دیده نشده است هر چند که میدانیم بحث زیرساخت در در ارتباطات از چه اهمیت بالایی برخوردار است.

 


دپارتمان امنیت ملی آمریکا از این نقشه برای پروژه ای به نام Project استفاده میکند که هدف آن دادن خدمات به دولت آمریکا، بخش خصوصی و برنامه های تحقیقاتی دولت است.
"پل بارفورد" در اینباره میگوید: "هدف ما از اجرای این پروژه کمک به بهبود امنیت از طریق بالا بردن سطح آگاهی است. فکر کنم این نقشه کاملا به ما می فهماند که هنوز کارهای زیادی در راستای بالابردن سطح زیرساخت میبایست انجام شود و فرصت های بسیار زیادی در این زمینه در اختیار میباشد. 
به عنوان مثال دانستن محل دقیق شاهراه های کابل های فیبر نوری میتواند به شناخت حملات، حوادث و بلایای احتمالی و اقدامات لازم برای مقابله به آن کمک شایانی کند. 
همچنین قرار است که صحبت هایی با برخی از کمپانی های تلکام، متخصصین و محققین این رشته انجام شود تا لینکهای جدیدی به این سیستم اضافه شود و بین کمپانی های مختلف به اشتراک گذاشته شود. 

 


این کابلها باید در نقاط گلوگاهی و حیاتی که از جمعیت بالاتری هم برخودار هستند استفاده شود. شرکتهای تلکام زیادی هستند که نفشه مخصوص به خود را دارند هر چند که این نقشهها محرمانه بوده و در اختیار عموم قرار نمیگیرد ولی نقشه جدید در اختیار تمامی مردم خواهد بود.
به گفته "تیم مائورر" رئیس تیم تحقیقاتی امنیت سایبری که در واشنگتن قرار دارد نقشه جدید بسیار حائز اهمیت است. 
نقش اینترنت در سیاستگذاری های جوامع روز به روز بیشتر میشود ولی اینکه این شبکه چطور کار میکند بر کسی آشکار نبوده است. 
با در اختیار داشتن این نقشه شفافیت بیشتری در زمینه شبکه کابل های نوری و نحوه کار اینترنت حاصل میشود.
آنها عقیده دارند که نقشه زیرساخت باید در اختیار رقبا و فعالان این حوزه قرار گیرد تا با دانستن شکل کلی اینترنت در آمریکا و فهم دقیقتر از آن، مذاکرات و مناظرات بهتر انجام گیرد. 
هر چند که این مسئله هنوز به صورت قانون و سیاست در نیامده و احتمالا با چالشهای جدی از سوی سیاستمداران و قانون گذاران روبرو خواهد شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

45001