۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

محمد سلیمانی در ایران تلکام 2015 : در زمینه دیتا اپراتور قدری در کشور نداریم

به گزارش خبرنگار شبکه خبری ICTPRESS مستقر در محل برگزاری ایران تلکام 2015 ، محمد سلیمانی در رابطه به عملکرد وزارتحانه گفت: "متأسفانه در حال حاضر درگیریهایی ببین وزارتخانه و اپراتورهای داده میشود که به نفع هیچ کس نیست. 
ما در تلاش هستیم تا با ایجاد صمیمیت و همدلی بین وزارتخانه، اپراتورها و بخش خصوصی تمام موانع و سدهای موجود را از سر راه برداریم چون در این بین مردم هستند که از این درگیری ها ضرر می بینند.
عضو کمیسیون صنایع مجلس در رابطه با تلفن ثابت گفت: نرخ تلفن ثابت حدود 12 سال است که تغییری نکرده و با این نرخ و تعرفه پروژه زیاندهی است. 
هیچ پویایی در این زمینه دیده نمی شود و متأسفانه به دلیل برخی تنگ نظری هایی که وجود دارد راه حل اساسی ارائه نمی شود. 
مجلس در حال پیگیری است تا در این زمینه فکر تازه ای اندیشیده شود و اصلاحاتی صورت گیرد.
وی در ادامه افزود: کتبا از وزارتخانه خواسته شده تا گزارش عملکرد 6 ماهه اول سال 94 و هم چنین سال 93 به مجلس ارائه شود تا نقاط قوت و ضعف بررسی شود.
وی در زمینه ورود بازیگران جدید یعنی اپراتورهای مجازی به صحنه رقابت گفت: طبق بررسی هایی که صورت گرفته در کشور ما با توجه به جمعیت و ظرفیتهای موجود امکان کار کردن 4 اپراتور وجود دارد. 
بعضیها با توجه به نوع فعالیت شغلی و کاری خود احتیاج دارند که بیش از یک سیم کارت داشته باشند. پس وجود 4 اپراتور کاملا منطقی است ولی جایی برای اپراتور پنجم وجود ندارد. 
اما در عین حال اپراتورهایی که در این زمینه در کشور فعالیت می کنند باید بزرگ و ملی شوند و چتر خود را برای پوشش دادن به جمعیت 10 تا 20 میلیونی باز کنند.
وی گفت: متأسفانه در زمینه دیتا اپراتور قدری در کشور نداریم. اگر قرار است که اپراتوری در سال 600 میلیارد درآمد داشته باشد لازم است که 300 تا 400 میلیارد تومان سرمایه گذاری کند که من چنین چیزی سراغ ندارم.
وی در پایان گفت: گره زدن به مشکلات به جای حل مشکلات، آنها را پیچیده تر می کند که این اصلا برای مردم مناسب نیست. 
امید است که همدلی بیشتری بین دولت و بخش خصوصی ایجاد شود تا مشکلات حل شده و در جهت پیشرفت گام برداشته شود.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

70757