۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

عضو کمیسیون صنایع مجلس در ایران تلکام 2015 : پافشاری بر مواضع شخصی باعث ادامه اختلافات وزارت و مخابرات

به گزارش خبرنگار شبکه خبری ICTPRESS مستقر در محل برگزاری ایران تلکام 2015 در تهران، دولت وظیفه سیاست گذاری و نظارت را به عهده دارد یعنی بحث شبکه های مادر و زیرساختها مربوط به دولت است. سایر مباحث به بخش خصوصی یعنی مخابرات و اپراتورها مربوط میشود.
رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ در خصوص اینکه شاید ریشه این مشکلات به زمان واگذاری مخابرات مربوط میشود گفت: در زمان واگذاری کمیسیون اصل 44 تشکیل شده بود و در هر زمان گزارش 3 صفحه ای در زمینه نحوه واگذاری مخابرات به مجلس ارائه شد. شورای رقابت هم با تأخیر تشکیل شد و سپس بعد از بحثهایی که پیش آمد این واگذاری تأیید شد.
وی گفت: اختلافاتی که بین وزارتخانه و مخابرات پیش آمده بیشتر حالت فرسایشی پیدا کرده و دو طرف حاضر نیستند که از موضع خود عقبنشینی کنند.
فولادگر تصریح کرد: مخابرات باید بحث حاکمیت دولت را بپذیرد. در تلفن همراه چون رقابت وجود دارد خود به خود به تنظیم قیمتها کمک میکند. ولی در تلفن ثابت بحث انحصار وجود دارد و هیچگونه رقابتی نیست. برای همین رگولاتوری باید روی بحث قیمت گذاری نظارت کند.
وی افزود: مثلا چند سال پیش اداره پست به این نتیجه رسید که تعرفه ها جوابگوی هزینه های این اداره نیست. به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا تعرفه ها افزایش پیدا کند.
فولادگر اظهار داشت: در مورد تلفن ثابت هم باید همین رویه اعمال شود ولی پافشاری بر موضع باعث شده تا این اختلافات حل نشود.
وی گفت: شورای رقابت نباید خود مستقیم وارد بحث قیمت گذاری شود. برای این کار نیاز است که نهاد تنظیم کننده ای وجود داشته باشد تا قیمت گذاری را انجام دهد. در تمام دنیا زمانی که انحصار وجود دارد نهادی برای قیمت گذاری تعیین میشود.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

76859