۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

ایران تلکام 2015 : مسیر نمایشگاه به سمت بلوغ بیشتر در حرکت است

به گزارش  ICTPRESS، معاون طرح و توسعه و فناوری های نوین شرکت ارتباطات زیرساخت درباره دستاوردهای این شرکت در تلکام 2015 گفت: از تلکام 2014 تاکنون، اقدامات بسیار بزرگی در رابطه با زیرساخت ارتباطات کشور توسط این شرکت انجام شده است و حمایت های وزیر ارتباطات و مجلس، لوازم توسعه زیرساخت کشور را فراهم کرده است.
وی با بیان گزارشی از سرفصل های دستاوردهای شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: ازجمله پروژه هایی که سال گذشته افتتاح شد، پروژه تلاش یا توسعه لایه انتقال نوری کشور بود که در طول 7 ماه به پایان رسید و با انجام این پروژه، لایه انتقال زیرساخت، به بیش از 2 برابر افزایش  یافت تا مقدمات سرویس های نوین نسل 3 و 4 از طریق اپراتورها انجام و در اختیار مردم قرار گیرد.
وی به اجرای پروژه  5 هزار کیلومتر فیبر نوری اشاره کرد و افزود: خوشبختانه، ارتقاء و توسعه لایه IP شبکه زیرساخت انجام شده است و انشالله امسال، افتتاح می شود.
کریمی نیسیانی پروژه ملی هاب ماهواره ای را از دیگر دستاوردهای زیرساخت پس از20سال، دانست و ادامه داد : اطمینان خاطر برای مواقع بحران، سرویس های جدید برای مشتریان جدید، امکان ارتباط برای وسایل نقلیه پرسرعت چون ایجاد ارتباطات در خطوط هوایی و قطار از جمله فواید پروژه ملی هاب ماهواره ای است.
وی  درباره توسعه ارتباطات بین الملل توسط شرکت زیرساخت گفت: یکی از پروژه های انجام شده دراین زمینه پروژه اوج بود که بین عراق و ارمنستان انجام شد.
معاون شرکت زیرساخت اظهارکرد: دسته دوم اقدامات، تعریف پروژه های زیرساختی است که در مرحله مقدمات طراحی و عقد قرارداد هستند و فعالیت آنها،شروع شده است،که از جمله آن، پروژه تدبیر در بخش  دوم است.
وی ادامه داد: دستاورد پروژه تدبیر در بخش دوم، توسعه لایه زیرساخت نوری کشور، برای ایجاد ظرفیت یک ترابیت بر ثانیه، ظرفیت اینترنت بین الملل و بیش از 10 ترابیت بر ثانیه ظرفیت IP داخل کشور است که انشاالله در نیمه اول سال 95 به بهره برداری می رسد.
کریمی نیسیانی تصریح کرد: در سال گذشته مراحل طراحی و اجرای مناقصه و عقد قرارداد پروژه نور 2 انجام شد که به موجب آن، زیرساخت شبکه اصلی فیبر نوری کشور به میزان 13 هزار کیلومتر افزایش  می یابد و مراحل اجرایی آن  تا اوایل سال 96 انجام می شود.
وی به پروژه تجمیع 2 برای توسعه لایه IP اشاره کرد و افزود: انشاالله سال آینده این پروژه افتتاح می شود.
معاون شرکت زیرساخت تصریح کرد: دسته سوم اقداماتی است که مقدمات طراحی و تعریف پروژه و برگزاری مناقصه آن  در حال انجام است و از سال آینده عملیات اجرایی آن آغازمی شود، که از جمله پروژه تدبیر درمرحله اول، طراحی و عملیات اجرایی پروژه امید بر مبنای توسعه اصلی لایه IP کشور مبتنی بر اصول شبکه ملی اطلاعات، برای رفع مشکلات ارتباطی حوزه دیتای کشوراست.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه چقدر زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات آماده است، گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید در تلاش هستیم همه ظرفیت های مورد نیاز کشور را تامین کنیم و همه پروژه های این شرکت، برای ایجاد زیرساخت شبکه ملی اطلاعات است.
کریمی با تاکید براینکه آنچه که  درطرح کلان برعهده زیرساخت گذاشته شده است، متناسب با هدفگذاری ها انجام شده ادامه داد: این زیرساخت ها دراختیار مجریان شبکه  ملی اطلاعات قرارگرفته است.
وی زیرساخت های داده ای را بسیار با اهمیت خواند و ادامه داد:‌ موضوع توجه به جویشگر بومی، نهضت تولید محتوا، نرم افزارهای کاربردی و توجه به رونق شرکت های دانش بنیان که مورد تاکید وزیر ارتباطات است همگی اجزا و عناصر طرح ملی شبکه ملی اطلاعات است.
وی درپاسخ به سوالی درخصوص شناخت مردم از اقدامات شرکت زیرساخت وحضوراین شرکت درتلکام 2015گفت: مردم کسانی را که در لایه دسترسی، خدمات و سرویس های متنوع را ارائه می دهند، می شناسند و شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان نماینده حاکمیت نیازمندیهای مردم را درلایه زیرساخت تامین می کند و در اختیار اپراتورها قرارمی دهد.
کریمی نیسیانی برتعامل بیشتر با اپراتورها و شرکتهای  pap تاکید کرد و ادامه داد: اقدامات مناسبی برای توسعه ظرفیت، کیفیت و ارائه خدمات  مبتنی بر نیازمندیهای مشتریان توسط شرکت زیرساخت انجام شده است و متناسب با آن، رفتار مشتریان ما نیز، پخته تر وحرفه ای ترمی شود.
وی همچنین  درباره تدوین برنامه ششم توسعه کشور و نقش ICT درآن گفت: خوشبختانه این برنامه، سکوی پرش حوزه ICT کشوراست و توسعه اقتصادی را فراهم می آورد و طبیعی است که شرکت ارتباطات زیرساخت نیز به عنوان یکی از اجزای این حوزه پروژه های مهمی را دنبال می کند.

نظرات : 0

ثبت نظر

90408